Generální tajemník Sdružení na serveru lidovky.cz

Dnes od 13. 00 hod. odpovídal generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA, Ing. Martin Špryňar, na dotazy čtenářů serveru www.lidovky.cz.

 

Ať platí zákaz, který býval dřív

Desítky tisíc kamionů blokujících města, silnice a dálnice. Tak by mohla vypadat protestní akce, kterou vyhrožují čeští dopravci, pokud jim vláda nebude naslouchat. Chtějí zrušit víkendový zákaz jízd kamionů, zavést slevy na mýtném a vrátit část daně u nafty.

 

 

OTÁZKA (Stev)
Dobrý den. Pane tajemníku, vyhovovalo by Vám místo zákazu jízd odstupňované mýtné? Například v nočních hodinách a o víkendech násobně dražší? To by mohla být alternativa k zákazům. Bydlím 400 metrů od dálnice, přesto hluk z kamionů v noci překračuje i ty nejbenovelentnější hlukové limity, často i 70 dB.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 12:55)
Dobrý den, bohužel nevyhovovalo, protože to problém nevyřeší. Za dobu fungování mýtného systému se jednoznačně prokázalo, že mýto není žádný regulátor silniční dopravy. Jediným výsledkem by bylo další finanční zatížení dopravců, které by se dříve či později promítlo do cen zboží nám všem. Jinak vám rozumím, bydlím 100 m od Jižní spojky, ale jediným řešením je dobudování infrastruktury a zejména obchvatů měst a obcí.

 

OTÁZKA (Matěj)
Dobrý den pane Špryňare, jaký je Váš názor na biopaliva, které tak prosazuje Strana Zelených? Předem děkuji za odpověď

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:01)
Na biopaliva nejsem expert a nechci se chovat jako Strana Zelených a mluvit o něčem, čemu nerozumím. Nicméně můj laický názor je, že ve jménu ekologie a možná spíše ideologie bylo prosazeno něco, o čem nikdo hlouběji nepřemýšlel a neobtěžoval se seriózně odhadnout dopady. Výsledek je bezvadný, na emisích toto opatření není takřka poznat a ve třetím světě se dramaticky zvedly ceny potravin. Lidé by si měli konečně uvědomit, že je třeba vždy zvažovat pro a proti každého opatření a ne jen populisticky a bezmyšlenkovitě prosazovat kdejaký předvolební slib. Právě toho jsme nyní svědky v případě zákazů jízdy kamionů.

 

OTÁZKA (Nový)
Dobrý den ! Jestliže jsou v Čechách "zakázané hodiny" poloviční až čtvrtinové než v sousedních zemích, považuji Vaše vyhrožování blokádami za nehoráznost. Jakkoli chápu Vaše podnikatelské pohnutky. Zdůvodněte svoje vyjímečné požadavky jinak než maximalizací zisku. Tuto potřebu nepochybně mají i Němečtí dopravci. Díky. Nový

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:07)
Dobrý den, bohužel Váš názor vyplývá z neinformovanosti a dezinformací politiků i médií. Před cca 3 lety platil v ČR zákaz jízdy stejný jako v Německu a všichni jsme s ním byli spokojeni. Tehdy ministr Šimonovský navrhl v Evropě bezprecedentní opatření na zavedení omezení v pátek o prázdninách. Výsledkem mnoha jednání a kompromisů bylo zavedení zákazu v pátek o prázdninách a snížení zakázaných hodin v sobotu a v neděli v časech, kdy je na dálnicích a silnicích I. tř. minimální provoz. Celou dobu tvrdíme, že o víkend vůbec nejde a klidně, ať se zákazy vrátí do původní podoby. Problémem je jen pátek a proti tomu máme argumentů dost. Čili poměřujete nesrovnatelné. Němečtí řidiči mohou v pátek, který je i v Německu pracovní den, pracovat.

 

OTÁZKA (Jakub)
Dobrý den, díváte se na Přátelé zeleného údolí? Tenkrát nejezdily kamióny tolik co teď, nebyl vzduch tak špatný jako dnes, nebyly řeky špinavé jako dnes, nebylo tolik dopravních nehod jako dnes a děti mohly pobíhat na silnicích. A nikdo je nezajel. Zajímalo by mě proč zboží nevozíte vlakem nebo proč se neudělají nákladní tramvaje či trolejbusy? Děkuji za odpověď.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:15)
Dobrý den. Ano, hajný Horyna je můj idol z dětství, zejména jeho song o "výkřiku sojky" byl úžasný :-), ale vážně. První věc, kterou si musíme uvědomit, že kamiony nejezdí na silnicích pro potěšení svých majitelů, ale někdo z nás si něco objednal, co je potřeba převést. Jinými slovy nákladní silniční doprava jen uspokojuje naše potřeby, které jsou díky tomu, jak společnost bohatne větší a větší, tudíž je větší i doprava. Z pohledu současných potřeb zákazníků na rychlost, bezpečnost a flexibilitu je železniční doprava u většiny přeprav druhem dopravy z předminulého století. Ten, kdo rozhoduje o použití druhu dopravy totiž není dopravce, ale zákazník. Dále je dobré vědět, že většina hlavní železničních tratí je na hranici kapacit a žádné další významné množství zboží prostě nepojmou.

 

OTÁZKA (František)
Podle mého názoru je z hlediska pravděpodobného vývoje cen, dostupnosti a neúměrné ekologické zátěže provozování nákladní automobilové dopravy v současné podobě neudržitené. Dříve nebo později bude tento druh dopravy omezen. Jaký názor na toto téma zastáváte?

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:16)
Je to možné, dokonce i pravděpodobné, ale půjde to jen za cenu omezení naší spotřeby, nebo neúměrného zdražení zboží.

 

OTÁZKA (Jan Novák, Náchod)
Chtěli byste nějaké peníze ze spotřební daně na naftu. Pár dotazů: 1/Víte, kolik bychom za to zvýhodňování zaplatiti jako pokutu EU? 2/Teď stojí ropa 140 USD a stát Vám dá část spotřební daně. Až bude ropa stát 200 USD, odkud byste na to chtěli brát? 3/Pokud budeme mít nejdražší naftu v Evropě a dálniční platby na úrovni Německy a Rakouska, alespoň poklesne počet kamionů jezdících přes Česko. Proč se Vám toto nelíbí? Mně se to líbí moc. 4/Rostoucí náklady vyvolávají v ekonomice růst cen. Co s tím naděláme - nic. Proč dopravci chtějí prachy od státu a ne od odběratelů jejich služeb? Zdražuje chleba, nájemné, energie atd. Tak zdraží i doprava. No a co?

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:24)
Dobrý den! 1) Nevím, protože nám žádná nehrozí. Minimum stanovené EU je 302,- EUR/1000 litrů a naše spotřební daň je výrazně nad tímto minimem. 2) Zavedení profesní nafty je určitě krokem, který neřeší situaci dlouhodobě, ale může napomoci ochránit české dopravce v krátkodobém horizontu, např. vůči zahraničním kolegům, kterým vlády pomohou či již pomáhají. Ono totiž, když čeští dopravci zkrachují, tak se stane jen to, že stát přijde o daně, pár desítek tisíc lidí půjde na pracovní úřady a zboží odvezou polští, litevští, maďarští a jiní dopravci. 3) Nepoklesne nic. ČR byla, je a vždy bude středoevropskou tranzitní zemí. Víte o tom, že poplatky za mýto jsou u nás vyšší než v Německu? 4) Ale oni je od zákazníků chtějí, ale zatím bohužel neúspěšně díky deformaci současného trhu. A o to vládu žádáme, aby pomohla obnovit férové podmínky na trhu, aby první krachující nebyli ti, co dodržují vše.

 

OTÁZKA (tomáš sehnal)
držím vám palce. musí to být dřina jednat se zelenými. jaké to je s nimi hledat konsensus? děkuji a zdravím. T.S.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:26)
Díky, je to dřina a někdy i dost frustrující. Pokud Vám druhá strana podsouvá nepravdivé argumenty, hraje na notu populismu a matení veřejnosti nesmysly, pak se konsensus hledá opravdu těžko.

 

OTÁZKA (Beran)
Buďte zdráv, pane tajemníku. Rád bych věděl, proč přepravci při plánování jízd nezapracují do svých rovnic platné omezení a znalost faktu, že není dost míst k parkování, a podle toho pak nevyšlou auta o něco dřív či později? Spíše to vypadá, že je u znalosti všech limitů vysílají tak, aby negativní efekty maximalizovali... Prostě počtáři... :-)

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:32)
Dobrý den, opravdu si myslíte, že celá evropská logistika přizpůsobí své procesy českému výmyslu a omezení dopravy na 4,5 dne v týdnu. Víte něco o nakládkových a vykládkových oknech v mnoha fabrikách, která když nestihnete, tak také můžete nakládat s pokutou až následující den? Víte něco o nařízených dobách řízení a odpočinku, týdenním odpočinku, který vychází na víkend? Stále vycházíte z mylného faktu, že dopravci či řidiči si mohou určit, že budou vyjíždět nejpozději ve čtvrtek večer, protože v ČR se prosadilo nesmyslné a v praxi skoro nerealizovatelné opatření. Zkuste nejdřív nastudovat všechna fakta, než začnete s těmito obviněními.

 

OTÁZKA (Petr)
Vážený pane, píšu Vám z Chrudimi, toto město bývalo docela příjemným místem pro život. V současné době městem projíždí téměř nepřetržitá řada kamionů, které město doslova devastují hlukem a emisemi. Nemyslíte si, že lidé mají právo na trochu klidu alespoň o víkendu.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:35)
Dobrý den, samozřejmě, že mají. Proč jezdí tolik kamionů jsem se snažil vysvětlit výše. Řidiči ani dopravci nemají nejměnší důvod otravovat lidi ve městech. Problém je, že minulé vlády zaspaly a absolutně nepřipravily naší infrastrukturu na ekonomický boom po vstupu do EU. Jediným řešením, které je v našem společném zájmu je dobudovat obchvaty a vytěsnit nákladní dopravu z měst a obcí. Jinak o víkendu nás zákaz jízdy takřka nezajímá. Spor je skutečně jen o poslední pracovní den.

 

OTÁZKA (Ladislav Nulíček)
Vážení, chcete-li něco v kamionové dopravě něco měnit, tak jedině v kontextu s EU a to včetně úprav silničního zákona. Jinak mi to připadá, že se do experimentů pouští každá rychlokvaška, která má ještě čerstvý řidičák.! Přiberte lidi z praxe, kteří již za volantem něco dokázali a něco už na silnicích dokázali. Jestliže jsme vstoupili do EU, tak ať se zde jednotlivé země dohodnou na těch nejlepších řešeních. Ať jsou předpisy zvláště dopravní sjednocené v celé Evropě, Nejlepší názor není zaručen absolvováním VŠ, ale praxí.V dnešní době vyjde zákon a hned ho doprovází novela. A situace v silniční dopravě se nelepší, ale horší. Toto je názor člověka, který v mezinárodní autobusové a kamionové dopravě sloužil 30 let.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:36)
Dobrý den, plně s Vámi souhlasím.

 

OTÁZKA (q)
Kolik vydává vaše organizace na lobbying v ČR?

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:45)
Dobrý den, je otázka, co si představujete pod slovem lobbying? Toto slovo má u nás stále spíše pejorativní charakter. Lobbying v našem podání je sběr a analýza dostupných informací například prostřednictvím monitoringu médií a jejich distribuce našim členům, ale samozřejmě i státní správě. Na tyto externí služby vynakládá sdružení řádově statisíce ročně. Dále je to zadávání zpracování různých právních rozborů, studií, dopadů, atd. a výše částek se odvíjí od rozsahu a momentálně řešených témat. Samozřejmě aktuálně v případě zákazů jízdy je toho více, ale opět se nepohybujeme v nijak dramatických číslech. Mnoho dat je dostupných z veřejných zdrojů, jako například statistiky nehodovosti od Policie ČR a zpracováváme si je sami. Takže žádná senzace. Naší dosavadní největší lobby investicí byla kampaň v roce 2006 "www.jedeme-v-tom-spolu.cz" zaměřená na zlepšení image silniční dopravy (bilboardy, tisk, internet), která se pohybovala v řádu do 5 mil. Kč. Vše poctivě vyděláno a zdaněno.

 

OTÁZKA (kotek)
Myslím že do argumentů proti omezení jízd zahrnujete jen ekonomiku a ne to že řidič je také člověk který má rodinu a aspoň v pátek večer by chtěl být s ní.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:48)
Naopak, na všech jednáních říkáme, že ekonomika je až na druhém místě, protože, když to nepůjde jinak, tak se tyto zvýšené náklady stejně promítnou do cen nám všem. Stále tvrdíme, že zákaz je nerealizovatelný v praxi, protože není kde vozidla parkovat a páteční zákazy jdou přímo proti jiným nařízením v oblasti dob řízení a odpočinku. Ano, máte pravdu, že mnoho řidičů by trávilo víkend na zaplivaných parkovištích bez základních hygienických podmínek, někdy i pár desítek km od rodiny, místo toho, aby o víkendu doma odpočívali. Stále se zapomíná na to, že řidiči kamionů jsou také lidé.

 

OTÁZKA (anonym)
Ráda bych věděla, proč právě dopravcům by měly být vraceny spotřební daně. Myslím,že každý dopravce musí při svém soukromém podnikání s daněmi počítat, ostatně není to nic nového. Dále mi není jasné, na jakém základě, by se mělo snižovat mítné. Podle mého názoru by se mělo spíše zvýšit. A způsob jízdy řidičů kamionů snad není třeba komentovat.Vážený pane tajemníku, zkuste se projet po D1 a jistě pochopíte, proč je třeba, aby kamiony o víkendu nejezdily. Bez kamionů je cesta o 100% bezpečnější. Myslím, že místo protestů byste měli vysvětlovat řidičům jak jezdit bezpečně a motivovat je, aby tak opravdu jezdili. Hezký den. U.J.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:53)
Dobrý den, jak jsem zmiňoval výše, zavedení profi nafty je jen dočasný krok, který může pomoci tuzemským dopravců. Dlouhodobě udržitelným řešením je plné promítnutí všech nákladů do cen za přepravu. Silniční doprava je oborem s největší závislostí na výkyvech cen nafty. Po D1 jezdím velmi často a daleko víc se cítím ohrožen menšími dodávkami, které vezou několik set kg zboží, ale řítí se po dálnici stejnou rychlostí, jako osobní vozidla. Ostatně i statistiky hovoří o vyšší nehodovosti těchto vozidel. Proč nikdo nenavrhuje stejné opatření pro tato vozidla?

 

OTÁZKA (Simona)
Dobrý den, stále se hovoří o tom, že dopravci nutí řidiče pracovat nad rámec hodin. Znám řidiče, který má měsíčně odježděno 360 hodin i více. Zdá se vám to normální ? Co děláte proti tlaku zaměstnavatelů, aby nešvidlovali ? Včera na CŤ zaznělo, že doprava po železnici je otřepané klišé, ale není také řešením ? Děkuji za odpověď.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:56)
Dobrý den, na železnici již není skoro žádná kapacita. I kdyby železnice zázračně zvýšila svou kapacitu na dvojnásobek, tak na silnici to skoro nebude poznat. Proto to není řešení. V současné době, kdy je nedostatek řidičů nevidím jediný důvod, proč by měl řidič takovému tlaku podlehnout. Navíc kontroly řidičů, ale i dopravců ve firmách jsou velmi časté a pokuty v řádu desetitisíců korun.

 

OTÁZKA (Dave)
Dobry den, vase organizace pozaduje stale nejake ustupky po vlade. Obecne se, ze se v Cesku kamiony prekladaji (tak jak si to nedovoli v Nemecku nebo Rakousku). My normalni ridici nejezdime po silnicich ale v kolejich. A my si tyto vase prestupky platime v opetovnych opravach silnic i svych aut (tlumicu, cepu). Muzeme po vas zadat, aby jste prosazovali i postaveni vaznic podel hlavnich dopravnich tepen a tvrde postihy i za prekracovani dovolene hmotnosti nakladu? Jde vam o bezpecnost nas vsech nebo jen o vlastni prospech?

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 13:58)
Dobrý den, problém přetěžování je velmi jednoduchý. Stačí se podívat do statistik a zjistíte, že 90% zjištěných přestupků jsou sypké hmoty (např. písek, štěrk), šrot, dřevo apod.. Stačí postavit váhu k jakékoliv stavbě silnice či pískovně a je po problému. Věřte mi, že v mezinárodní kamionové dopravě zakopaný pes není. Útoky na ní jen politici maskují vlastní neschopnost problém pojmenovat a řešit.

 

OTÁZKA (Jiří)
Dobrý den. Mám následující dotaz. Kolik by měla činit cena za 1 km při cestě kamionu z ČR do např.Porůří v SRN, stáří soupravy cca 3 roky, mzda řidiči je vyplácena dle zákona i s dietou.Děkuji

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:00)
Dobrý den, bohužel nedokáži odpovědět. Faktorů ovlivňujících cenu je mnohem více.

 

OTÁZKA (Marek Otrubný)
Dobrý den, kamiónová doprava je dnes značně skrytě dotovaná státem, kdyby měla být opravována a rozšiřována síť silnic jen z poplatků z poh. hmot a dálničních poplatků, zdaleka by to nestačilo a cena kamiónové dopravy by se zvedla klidně na dvojnásobek. Pak by si zákazníci raději o 1-2 dny počkali na dovoz po železnici než platili takovou cenu. Podle jedné studie zatěžuje jeden kamión silnici stejně jako deset tisíc automobilů. Neměla by se oprava vzniklá kam. dopravou (vyjeté koleje, propadlé krajnice, ztráty vzniklé vysypáním zboží na dálnici a jejímu zablokování na pů dne atd.) nechat zaplatit právě provozovatelům kamiónů? Není to od Vás nefér, že takto zneužíváte zbytek populace?

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:03)
Dobrý den, nevím z jakých údajů vycházíte, ale motoristé obecně a z toho větší část dopravci, zásobují státní kasu cca 100 mld. Kč ročně a do silnic se nevrací ani polovina. Škody, které popisujete většinou hradí pojišťovna. K té studii ... také už se říkalo 15 000, 20 000 a dokonce jednou i 30 000, tak kdo se v tom má vyznat?

 
 

OTÁZKA (radana jahnová)
rada bych se zeptala jestli na D1 v sobotu mohou kamiony nebo ne. Děkuji za informaci Raj +420 606 117 623

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:04)
O prázdninách nemohou od 7 do 13 hod., mimo prázdniny ano. Obecnou výjimku mají rychle zkazitelné potraviny.

 

OTÁZKA (Jan Wagner)
Vážený pane Šprynare, dokážete nám prosím popsat, jakým způsobem platí omezení v ostatních státech EU? Kolik tyto státy vybírají na mýtném? Prosím, proč neustále svůj lobbing ve vládě argumentujete tím, že by nám vzrostly ceny zboží? Neprotiřečíte si, když v tom samém tvrdíte, že zákaz kamionů pouze přesune jejich provoz na všední dny? Jak je možné, že v jiných státech (např. Rakousko, Švýcarsko) jsou omezení daleko radikálnější (Rakousko 31 hodin týdně, Švýcarsko 35 + celé víkendy) a přesto tam žádné spediční firmy nekrachují a lidé neumírají hlady? Jak můžete tyto argumenty použít, když víte, jak velkou většinu kamionů tvoří tranzitní doprava? Rád bych Vás také upozornil na to, že pokud z Vaší strany dojde k jakékoliv stávce v podobě zablokování silnic a dálnic, dopouštíte se tak nejen porušení českých, ale i mezinárodních zákonů, dle kterých můžete být postiženi opravdu tak, že nakonec na Vaše slova dojde a zkrachujete. Nehledě na to, že každý účastník silničního provozu, kterému znemožní kamion pokračovat v cestě, může toho kterého dopravce a potažmo i Vás žalovat a požadovat nejen kompenzaci ale i ušlý zisk.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:07)
Dobrý den, ano i toto riziko si plně uvědomujeme a přesto jsme ochotni ho podstoupit, protože druhá strana s námi nehraje fér. Srovnání hodin je, jak jsem již psal, irelevantní. Klidně, ať je u nás zákaz jako býval dřív. Ještě byste měl dodat, že ani v Rakousku, ani ve Švýcarsku žádné páteční omezení není a například v Belgii a Holandsku nejsou zákazy jízdy vůbec.

 

OTÁZKA (J.Carda)
V průběhu uplynulých 20 let zanikla většina výrobních podniků a zemědělství kvapem spěje k totálnímu rozvalu. Vzhledem k poloze uprostřed Evropy se už na počátku 90.let logicky jako jediná šance pro zisk státu jevil rozvoj tranzitní dopravy. Teď se politická strana (čítající pár stovek zfanatizovaných jedinců) urputně snaží zlikvidovat i tyto příjmy státního rozpočtu. Jaký je Váš názor?

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:08)
Tranzitem to není, odhady jsou asi 20%. Většinu přeprav tvoří tuzemské zásobování a dodávky.

 

OTÁZKA (Pavel)
Ponejvíce jako řidič se setkávám s velkou bezohledností řidičů kamionů vůči ostatním účastníkům provozu: bezohledné a velmi pomalé předjíždění kamionů navzájem, kterým se znemožní jízda rychlejším vozům, vytlačování jiných vozů, zvlášť oblíbený je "sendvič" osobáku mezi dvěma kamióny, které nelze předjet, ten přední jede pomalu, a ten druhý je nalepsný na osobáku tak, že zabrždění osobního auta by znamenalo rozdrcení posádky naloženým kamiónem. A řidič zadního kamónu se vesele pase na hrůze a bezmoci posádky osobáku. A to už ani nemluvím o přecpaných městech, bezohledně vyjetých kolejích, které devastují silnice atp. A tak se ptám, kdy se začnou řidiči kamiónů chovat slušně a ne jako "hovada" (dobytku se omlouvám) silnic?

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:12)
Jako v každé skupině, jsou i mezi řidiči kamionů ti méně slušní. Od toho máme policii, aby je ze silnic dostala. Trvám na tom, že těch slušných profíků je většina a rozhodně víc, než řidičů osobních vozidel. To, jak to popisujete, je jako by se vám to stávalo každou hodinu. To přeci nemyslíte vážně, jsem také řidič osobního vozidla. Otázkou je, zda se do těchto situací nedostáváte svým řidičským uměním.

 

OTÁZKA (anonym)
Dobrý den, zelení při svých snahách o rozšíření zákazů jízd hodně hovoří o bezpečnost silničního provozu. Nepoužívají však příliš konkrétní argumenty. Můžete to prosím trochu objasnit Vy? A pokud jsou zde bezpečnostní rizika, jak je navrhujete řešit, pokud ne rozšířením pátečních zákazů? Děkuji.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:17)
Dobrý den, za vše hovoří policejní statistiky vozidel nad 7,5 tuny, kterých se zákaz týká: - za rok 2007 způsobila 6,5% nehod a 5,6% fatalit - za všechny pátky v roce 2007 na dálnicích a silnicích I. tř. to bylo 572 nehod a 6 mrtvých - jinak celkový počet nehod všech automobilů byl za rok 2007 182 736 a mrtvých 1123 Takže tvrdit, že nehodovost kamionů je alarmující je nesmysl. Jsou daleko horší kategorie vozidel, ale to není pro politiky tak zajímavé. Museli by totiž něco konkrétního vymyslet a začít to řešit. Daleko jednodušší je vymyslet nepřítele a tomu zakázat, co se dá.

 

OTÁZKA (JP)
Jakým právem se snažíte tlačit násilím (blokády apod.) na možnost provozovat kamionovou dopravu (a tím obtěžovat a ohrožovat ostatní dopravu) i ve dnech, kdy v jiných zemích platí přirozený zákaz. Váš byznys není argumentem. Naše země je tak malá, že během noci (nedělní) se veškeré zboží může dostat kam je třeba. Využívejte též železnice. CR je zahlcena kamiony. Nechceme je tady aspoń o víkendu. Chceme zákaz od pátku 16,00 do neděle 22,00 po celý rok.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:18)
Odpověděl jsem již výše. V jiných zemích žádný celoroční zákaz jízdy v pátek neexistuje.

 

OTÁZKA (Kotek)
Lze nějak donutit novináře aby nelhali o tom že omezení jízdy v pátek je v jiných zemích běžné?Čeští prosťáčci tomu hojně věří.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:19)
Snažíme se osvětou.

 

OTÁZKA (anonym)
Dobrý den, nechápu vaše nehorázné požadavky. Proč má být nějaká skupina vyňata z nutnosti placení mýta či spotřební daně za PHM? Já mám jednu dodávku iveco pro své potřeby - bude mi taktéž udělena výjimka? A co mému sousedovi, který je tzv. "víkendový řidič" (typický pověstný dědek s placatou čepicí ve fabii combi) a vůz používá jenom k jízdě na nedalekou chatu? Oč vám tedy vlastně jde? Zřejmě jen o znásobení vašich obrovských příjmů. Chovejte se jednoduše tržně a své náklady prostě promítněte do cen, jako každý. Rohlík dražší o 0,10 Kč mě mrzí méně, než nesystémovost, která - jak vidno - tento stát rozkládá. Zákaz kamionů bych plošně rozšířil na všechny dny pracovního klidu (s jistými výjimkami, samozřejmě). V logistice a přepravě se točí taková kvanta peněz, že nepochybuji o nesmyslnosti trvzení, že dopravce toto položí. Spíše bych vám dal doporučení z jiného soudku: shánějte si kvalifikované a slušné řidiče, kteří respektují dopravní předpisy a nedělají schválnosti. Toto je původ postoje veřejnosti k vám, dopravcům. Děkuji.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:20)
Myslím, že na vše jsem již reagoval v předešlých odpovědích. Jen pro vaši informaci, v silniční dopravě je ziskovost již několik let kolem 2% a momentálně spíše záporná.

 

OTÁZKA (Karel)
Věčné zácpy na Jižní spojce v Praze každý den, díky nekončící řadě kamiónů, je děs a hrůza, jež nemá v civilizovaném světě obdoby. Tranzitní doprava prostě do města nepatří a jsem přesvědčen, že kdyby primátor Prahy za něco stál, tak kamiony do města prostě nepustí. Jenže radnici to evidentně nezajíma, takže veškeré negativa kamionové dopravy neseme my občané mortoristé. V tomto ihledu mi vaše požadavky připadají mírně řečeno drzé.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:21)
To je váš názor. Ale souhlasím, že do města nákladní doprava nepatří, po obchvatu voláme již léta.

 

OTÁZKA (Mirek)
Dobrý den, Česko má jedny s nejliberálnějších zákonů, co se provozů kamiónů např. o víkendů týká. Vůbec nechápu, proč je chcete ještě změkčovat. Podle mě je od Vás drzost první kategorie.Byl jsem svědkem nehody, kdy kamión, který jel nepřiměřenou rychlostí smetl osobní vůz. Škoda, že se sem nedají nahrávat fotografie, rád bych ilustroval.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:23)
Každá tragická nehoda je velmi smutná, ale zneužívat fotografie z vybraných nehod kamionů je nechutné. Stejně tak by se dalo najít mnoho nehod osobních aut. Jinak Česko má jedny z nejpřísnějších zákonů vůbec.

 

OTÁZKA (Jan)
Vážený pane,uvědomujete si,že provoz kamionů obtěžuje především občany po stránce hluku a emisí?Že je nebezpečím pro osobní automobilovou dopravu?Že mnoho kamionů je ve špatném technickém stavu a přesto jezdí? Že by bylo jedině slušné přistoupit na omezení o víkendech?Že Vaše zisky běžného člověka nezajímají a je Váš problém,jak se se současnou situací vyrovnat,bez toho,abyste jednali bezohledně a na úkor spoluobčanů.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:24)
Čísla hovoří o něčem jiném. Znovu opakuji víkend není problém, tím je pátek odpoledne a o zisky vůbec nejde.

 

OTÁZKA (Jiří Dobrovolský)
Vážený pane, umědomujete si, že pokud dáte příkaz k blokádě ostatních slušných lidí, dopustíte se tím trestného činu omezování osobní svobody podle par. 231 t.z.? Jste připraven Vy osobně nést odpovědnost v případném soudním sporu a obhájit se před soudem? Děkuji za odpověď, je dobře, že bude písemná.

 
 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:25)
Ano jsem, byť takovéto řešení není mým favoritem. Proti politickým lžím a zvůli se ale vyplatí bojovat všemi prostředky.

 

OTÁZKA (jaja)
vy říkáte, že působíte jen 6% nehod, ale ty stojí za to, a co ty kamiony co jezdí po okreskách to je dobře podle vás, proč je k tomu nějak nepřinutíte. Bydlím v takové vesnici na západě Čech a je to DĚS, vůbec se neohlížejí na NIC.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:26)
Dobrý den, každý někde bydlíme a máme své problémy. Musel byste být konkrétnější.

 

OTÁZKA (Fly)
Dobrý den. Jezdíte po našich dálnicích osobním autem? Já denně cca 200-400 km. To co předvádějí řidiči kamionů je děs a hrůza. Zejména jízda 1-5 km vedle sebe, když jeden kamion 85 km/hod. předjíždí druhý jedoucí o 3 km méně. Běžné je náhlé vjetí do levého pruhu před auto jedoucí o 40 km/hod. více, nesvítící koncová světla, jízda v tzv. třetím pruhu, vyhazování předmětů za jízdy z okna, bežné je to s nedopalky cigaret. V noci to je jako ohňostroj. Je to normální? Pokud uznáte, že ne, pak mně odpovězte, zda jsou normální ti, kdo kamiony řídí.

 

ODPOVĚĎ (21.07.2008 14:29)
Opět opakuji, že většina profesionálních řidičů jsou slušní lidé. To jakým způsobem je nahlíženo na obor silniční dopravy je způsobeno současným honem na kamiony vyvolaným nesmyslnými požadavky Strany Zelených a zkreslováním dat.

 

Zdroj:http://www.lidovky.cz

 

Jana Sláčalová
odbor informací
21.07.2008


P&O Ferries - přímé účty

 

další informace


Podporujeme soutěže Podnikatel roku 2012 a Živnostník roku 2012

FIRMA ROKU ŽIVNOSTNÍK ROKU

Partneři

ESF

AQUASOFT Dopravní noviny HESTI GROUP CHARTIS IQ Card Kogel OMV Pema Servisa Transpark Renault Shell T-mobile

prospam@cesmad.com