Naše lobby

Hájíme zájmy dopravců. Přehled aktivit v roce 2023

Co řešíme a co se nám podařilo v roce 2023

Průběžně řešíme problémy kolem vážení kamionů, zákazů jízd, silniční a spotřební daň, nedostatek řidičů, atd. Podrobnosti najdete zde

  • V otázce vysokorychlostního vážení se zaměřujeme na následující požadavky:

1. Upravit vážení tahačů v soupravě, aby nebyly považovány za sólo vozidlo (s limitem 18 t), alternativně zvýšit tento limit (zmizela by drtivá většina přestupků)
2. Změnit metrologická pravidla pro provoz WIM, aby byly pravidleně ověřovány (max. na 12 měsíců) a byly v řádném stavu neustále i po ověření
3. Vyřadit z provozu WIM, kde se ukáže, že nejsou schopny plnit stanovené tolerance schváleného měřidla a další podmínky dle OOP
4. Vyjasnit použití WIM pro vážení sypkých a kapalných hmot - úřady k tomu přistupují různě
5. Dlouhodobým cílem je omezování odpovědnosti dopravce za situace, kdy nemůže on nebo jeho řidič přetížení rozpoznat či ovlivnit
6. Požádali jsme ČMI o kontrolní ověření WIM na D2 (8,3 km)

  • Podali jsme oficiální stížnost k Evropské komisi na belgické ministerstvo dopravy, které v rozporu s principy EU a Vídeňskou úmluvou, požaduje, aby byl ve vozidle umístěn hasicí přístroj.
  • Podíleli jsme se na přípravě návrhu na úpravu dob řízení a odpočinku pro řidiče zájezdových autobusů: možnost mít bezpečnostní přestávky v režimu třikrát 15 minut nebo aby mohli protáhnout „výkon“ o hodinu nebo dvě, pokud ten den řídí jen méně než 7, resp. méně než 5 hodin. Využitelné, pokud musí čekat na skupinu po večeři, která se protáhne a řidiči tak nebude hrozit pokuta za delší „výkon“. Třetí užitečná věc je, že dvanáctidenní týden by šel využít i u vnitrostátních zájezdů. Jestliže se podaří nová pravidla schválit, mohla by začít platit začátkem roku 2024.
     
  • Protestujeme proti zvýšení spotřební daně.
     
  • V souvislosti s projednáváním zákona 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, žádáme od ministerstva dopravy a od parlamentu podporu u několika bodů. Snažíme se o rozvolnění zákazů jízdy nákladních vozidel nebo snížení věku řidičů pro řízení autobusů na linkách do 50 km. Návrh obsahuje též zavedení finančního postihu na místě za porušení zákazu předjíždění, který by nahradil dnešní správní řízení s automatickým odebráním řidičského průkazu na 6 až 12 měsíců. To by v praxi konečně umožnilo postihovat i zahraniční řidiče. Téma předjíždění kamionů se nyní objevuje i v médiích a někteří politici se opět hlásí k jeho plošnému zákazu. Sdružení toto považuje za nepřijatelné a odmítavý postoj k plošnému zákazu s námi sdílí i ministerstvo dopravy a policie.
     
  • Vzhledem k aktuální situaci usilujeme o to, aby žádným způsobem nebyl zjednodušován přístup třetizemních dopravců na dopravní trh.
     
  • Ministerstvo dopravy ČR vydalo sérii nových testovacích otázek pro autoškoly. Na jejich tvorbě se podílel i ČESMAD BOHEMIA. Tato již pátá série se týká hlavně zájemců o řidičské oprávnění na autobus, nákladní automobil a přípojná vozidla, řeší ale i problematiku řidičů osobních aut, například přepravu v autosedačkách.
  • Povedlo se nám

    Co jsme řešili a co na nám podařilo v minulých letech ....

  • Podpořte ČESMAD

    Stejně jako celá ekonomika jsme nyní i my ve složité situaci. Zajišťování spolehlivých informací a lobby ve prospěch silniční dopravy v žádném případě neomezujeme.

  • Hlavní priority ČESMAD BOHEMIA

    Posláním Sdružení je především snaha o zajištění co nejpříznivějšího podnikatelského prostředí pro dopravce. Její naplnění vyžaduje profesionálně vedený lobbing, který Sdružení chápe jako intenzivní spolupráci se všemi složkami státní správy počínaje obecními zastupitelstvy, Vládou ČR, Parlamentem a orgány Evropské unie konče. Hlavními nástroji k prosazování zájmů silniční dopravy je pečlivé sledování tvorby legislativních norem a jejich odborná oponentura, stejně jako zajištění dostatku informací a seriozních analýz pro kvalifikované rozhodování státní správy.

Související videa

Související soubory

Mohlo by Vás zajímat

cz

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se