Archiv vystoupení v médiích 2021

31. 12. 2021   Mezi Británií a EU začnou od nového roku platit plné celní kontroly, ČT24

Dopravci se po brexitu už museli naučit mnohé, to, co možná už předtím zapomněli, protože ta výhoda být součástí jednoho evropského společenství bez hraničních kontrol, celního odbavení, je obrovská,“ říká generální tajemník sdružení dopravců ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

26. 12. 2021 Opožděné elektrokamiony. Česko nestíhá budovat síť dobíjecích stanic, 24zpravy

26. 12. 2021   Zdražování nákladní dopravy, ČT1

29.11. 2021 Chybí tisíce řidičů. Vystoupení tiskového mluvčího ČESMAD BOHEMIA Martina Felixe. CNN Prima News - 360° (od 35. minuty)

29. 11. 2021   Dopravci přicházejí o další zakázky. Ruší se adventní zájezdy i do hor, idnes

„Zimní sezona je pro dopravce důležitá,“ potvrzuje generální tajemník svazu dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř. Situace je o to horší, že se firmy ještě neotřepaly z předchozích problémů. Hodně si například slibovaly od návratu dětí do škol v souvislosti s obnovením poptávky po školních exkurzích. „Očekávání se ale bohužel nepotvrdilo,“ dodal Hromíř.

23. 11. 2021   Hlavní zprávy - rozhovory a komentáře, radiozurnal.rozhlas (od 15:20 min)

Martin Felix: "do existenčních problémů se dostávají především menší dopravci, kteří mají horší vyjednávací pozici se svými zákazníky a nedaří se jim promítnou zvyšování cen do dopravy. Problém z hlediska naší republiky je především v tom, že ta doprava se uskuteční i když naši dopravci skončí, ale průměrný kamion českého dopravce do rozpočtu našich daní a odvodů přinese asi 800 000 korun ročně. Jestli to převezmou levnější dopravci z východu, tak ti tady pouze zaplatí mýto, za které zaplatí tak 50 000, takže podstatně méně, takže na tom i náš stát prodělá, jestliže tu službu bude poskytovat někdo jiný."

18. 11. 2021   Rozhovor s Josefem Melzerem: Za poslední roky jsme dosáhli výrazných úspěchů a obstáli v mezinárodní konkurenci, DN noviny

„Pokud se bavíme o nákladní dopravě, tak za poslední dva tři roky jsme dosáhli výrazných úspěchů, a to jak v oblasti daní (snížení silniční daně a snížení spotřební daně z nafty), tak se nám podařilo zabránit rozšíření zákazu jízd kamionů. To jsou důležité pilíře, které pomohly českým automobilovým dopravcům obstát v silné zahraniční konkurenci. Před zavedením těchto opatření byla situace dramaticky horší. Když jsme v roce 2019 začínali jednat s ministerstvem dopravy, byla více než polovina dopravních firem v červených číslech. Takže k posunu správným směrem evidentně došlo a nůžky mezi námi a zahraniční konkurencí již nejsou tolik rozevřené."

16. 11. 2021   Čeští řidiči jezdí tankovat benzín do Polska. Ušetří pět korun na litru, CT24

15. 11. 2021   Musíme zdražovat. Ceny si diktovat můžeme díky vysoké poptávce, říkají dopravci, E15

„Cena benzinu a nafty již překročila hranici 37 a 36 korun za litr. Benzin je tak nejdražší od konce října roku 2012, nafta od října 2014, vyplynulo z dat společnosti CCS, která ceny dlouhodobě monitoruje. „Přímý dopad má zdražení na všech asi deset tisíc nákladních dopravců v Česku,“ říká mluvčí sdružení nákladních vozidel a kamionů Česmad Bohemia Martin Felix. „Náklady vyrostly dopravcům až o dvacet procent. Musí je zcela přenést na své zákazníky – obchodníky –, jelikož se marže dopravců pohybují mezi jedním až třemi procenty. Kdo si zvýšení cen nevyjedná, v byznysu skončí.“ 

06. 11. 2021   Vláda chce zpoplatnit dalších 400 km silnic. Kamiony by platily mýto, tn.nova

Je jasné, že těch 400 milionů, které má mýto na silnicích nižších tříd vynést, se musí promítnout do ceny dopravy a později do ostatního zboží. Ty ceny jsou nyní velmi turbulentní, ať už je to třeba desetinásobné zdražení ad blue, tak neustále rostoucí cena nafty, cena práce. Takže cena dopravy poroste taky," varuje mluvčí sdružení dopravců ČESMAD Martin Felix.

04. 11. 2021   Kamionům chybí odpočívadla a parkují na sjezdech z dálnic. Oprava D1 nepřinesla zlepšení, Hospodářské noviny

„Nedostatek parkovacích míst trvá již mnoho let a dlouhodobě je odhadován na dva tisíce. O to větší škoda je, že nová místa nepřibyla při rekonstrukci D1 stejně jako tři pruhy v celé její délce. I když jsme si vědomi, že při současném stavu legislativy by získat na ně povolení trvalo tak dlouho, že by se možná vůbec nerekonstruovalo,“ říká Martin Felix, mluvčí sdružení Česmad Bohemia. „Jde také o to, aby řidiči mohli povinné přestávky vykonávat na místě pro ně i pro náklad bezpečném a na hygienické úrovni 21. století,“ dodává.

03. 11. 2021   Stát chce zpoplatnit dalších 380 kilometrů silnic první třídy, eulog

Dopravci návrh kritizují a chtějí o něm ještě s vládou jednat. Komplikuje nám to život, kdy nakonec bude bit i koncový spotřebitel," řekl serveru mluvčí sdružení nákladních vozidel a kamionů Česmad Bohemia Martin Felix.

28. 10. 2021   Dopravní logistika – klíčový faktor změny dodavatelského řetězce, logisticnews

„Je klíčové, aby environmentální požadavky nesnížily efektivitu, výkon dopravy. Technologický rozvoj nevzniká přirozeně jako v minulosti, ale je tlačen anaboliky různých cílů a penalizací, tedy velmi uměle. A to právě velké riziko poklesu efektivity přináší,“ uvedl Mgr. Vojtěch Hromíř, generální tajemník sdružení ČESMAD.

21. 10. 2021   Doprava a zásobování v ohrožení. Dieselům došlo AdBlue a extrémně zdražuje, idnes

„Vážně hrozí, že doprava se stane luxusním zbožím, její ceny mohou do konce roku vzrůst až o čtvrtinu,“ varuje prezident Česmad Bohemia Josef Melzer.

21. 10. 2021   AdBlue do dieselů dochází. Dopravci v regionu se bojí kolapsu, plzensky.denik, Jiří Hurník

19.10. 2021   V Evropě dochází kapaliny AdBlue, ČRo Radiožurnál (od 15:15 minuty), Vojtěch Hromíř

„My hledáme řešení v Bruselu přes naši nadnárodní asociaci. Pokud je pro motory Euro 6 a Euro 5 přimíchávání AdBlue povinné, jako součást ekologického řešení a selhávají hlavní distributoři, je třeba situaci řešit netržním zásahem. A pokud je problém pouze cenový, protože vidíme, jak rostou ceny plynu na světových trzích, tak s tím si uživatelé umí poradit. Ale problém se netýká pouze nákladních vozidel, v případě, že by skutečně došlo k nedostatku této látky, zastaví se i veřejná hromadná doprava."

19. 10. 2021   AdBlue už na pumpách dochází. Majitelé dieselů stojí i fronty, bojí se, že nenastartují, tn.nova

Sdružení automobilových dopravců Česmad upozorňuje, že dlouhodobý výpadek ve výrobě může opravdu přivodit ekonomický kolaps nejen na Slovensku, ale v celé Evropě. "Podle našich informací zatím velcí dodavatelé zásobu mají. Další výpadky ve výrobě by ale mohly být skutečně rizikové," sdělil mluvčí sdružení Česmad Bohemia Martin Felix.

15. 10. 2021   Tvrdá opatření v Itálii i pro české kamiony, Eulog

Vojtěch Hromíř: „Jestliže se nezvýší proočkovanost českých řidičů, která se dle našich informací nijak neliší od běžného průměru, hrozí narušení plynulosti výměny zboží s Itálií. Ta je naším významným obchodním partnerem. Navíc lze bohužel očekávat, že podobná opatření přijmou i další země, tak jako to už udělalo Rumunsko. Obrátili jsme se spolu s Mezinárodní unií silniční dopravy na Evropskou komisi se žádostí o intervenci vůči Itálii. Požadujeme pardon pro řidiče nákladní dopravy, nebo alespoň odložení platnosti tohoto opatření. Zatím bez odezvy.“

06. 10. 2021   Nové technologie nemohou být drahé a zároveň snižovat efektivitu, DN noviny

Zavádění nových technologií s cílem dosáhnout dekarbonizace dopravy nemůže jít cestou drahých technologií za současného snižování efektivity. Nedomyšlená politická rozhodnutí nelze prosazovat represí a čeští politici by měli být obezřetní a jít s hlavním proudem, nikoliv se hrnout do neodzkoušených novinek, neboť svým jednáním ovlivňují konkurenceschopnost na trhu. V rozhovoru pro Dopravní noviny na to upozornil generální tajemní Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

05.10.2021   Jak se jezdí po opravené a modernizované dálnici D1? Garaz.cz

Sdružení dopravců Česmad Bohemia si postěžovalo na nedostatečný počet parkovacích míst pro kamiony, což je u páteřní dálnice v tranzitní zemi trestuhodné opomenutí.

04. 10. 2021   Kamioňák nad zlato. Nedostatek řidičů řeší celá Evropa, v Česku jich chybí 20 tisíc, Novinky.cz

„Nedostatek řidičů je celoevropský problém, ne-li celosvětový. U nás se projevuje dlouhodobě a v současné době je odhadován zhruba na 20 tisíc volných míst,” sdělil Novinkám mluvčí Česmad Bohemia Martin Felix. „Řidičské povolání ztrácí atraktivitu kvůli časové náročnosti, ale také malé prestiži, kdy kamiony jsou častým a vděčným terčem populistických politiků i médií."

22. 09. 2021   Opatření související s Green Deal mohou negativně ovlivnit konkurenceschopnost firem, Ekonomický deník

Silniční dopravci se chtějí podílet na zlepšení situace, ale musí být pojato realisticky,“ dodal Vojtěch Hromíř.

22. 09. 2021   Sdružení automobilových dopravců upozorňuje na možné problémy při povinném odstupu při předjíždění cyklistů, auto-mania

Tajemník sdružení Vojtěch Hromíř k tomu řekl: „Problém předjíždění cyklistů vnímáme jako důležité téma, ale jsme rádi, že neprošla verze s tvrdšími tresty, pro profesionální řidiče doslova likvidačními. Šířku odstupu neutváří jen předjíždějící vozidlo, ale i sám cyklista, který může měnit svoji dráhu a rozměrnější vozidla jej předjíždějí i několik sekund. Je také faktem, že v České republice jsou i delší úseky, které takové předjetí velkým vozidlům prakticky neumožňují a přitom po nich vedou trasy linkových autobusů.“

15. 09. 2021   Zákazy nepomohly, kamiony jezdí přes vesnice dál. Ty chtějí změnu zákona, impuls.cz

„Mýto na silnicích nižších tříd by byl světový unikát, který by přinesl pouze zvýšené náklady na mýtný systém a především by zkomplikoval život místnímu zásobování a podnikatelům, takže by ve výsledku zdražil život všem,“ uvedl mluvčí sdružení Martin Felix s tím, že tranzitní doprava se na tyto silnice dostává zcela výjimečně. „Případné kritické úseky je opravdu možné a jedině správné řešit zákazovými značkami.“

02. 09. 2021   Nechte řidiče vyspat. Nová pokuta má omezit přetěžování šoférů, idnes

„Jsou zákazníci, kteří dávají dopravcům zakázky, jež jsou hodně obtížně splnitelné. A když dopravce poukáže na to, že podle pravidel musí dát dva řidiče, a tím přepravu zdražit, tak zákazník přepravu raději objedná u někoho jiného,“ tvrdí zástupce generálního tajemníka sdružení dopravců Česmad Bohemia Jan Medveď.

18. 08. 2021   Co všechno zdraží. O kolik a kdy, MF Dnes

„Dopravní řetězec se rozpojil. Nafta je mnohem dražší, je nedostatek řidičů, takže těm, kteří jsou, je potřeba více zaplatit, prostoje kamionů nebo jízda naprázdno dopravu také zdražuje. Kromě toho například námořní doprava zdražila trojnásobně,“ popisuje Martin Felix.

29. 07. 2021   Postcovidový syndrom ohrožuje silniční dopravu, DN noviny

Situaci zhodnotil prezident ČESMAD BOHEMIA Josef Melzer: „S problémy ve výrobě se potýká značná část podniků a začínají se tak projevovat dříve nepoznané meze pružnosti a přizpůsobivosti silniční nákladní dopravy. Ty nemusí vyřešit ani nezbytné a výrazné zvýšení cen za dopravu. Podniky také musí obnovit alespoň částečně svou schopnost plánování dopravy, kterou v prázdninovém období čeká z důvodů dovolených další kapacitní zkouška. V opačném případě hrozí, že silniční doprava ztratí schopnost obsluhovat výrobní řetězec a dále roztočí spirálu výpadků generovaných kolapsem dopravy námořní.“

17. 07. 2021   Zaměstnavatelé kritizují klimatické návrhy EU, iuhli.cz

Rozšíření prodeje emisních povolenek i v rámci silniční dopravy nejspíš skokově navýší náklady tuzemských dopravců. Ty podle generálního tajemníka sdružení Česmad Bohemia Vojtěcha Hromíře zaplatí hlavně spotřebitelé. „Ti si připlatí za cenu zboží. Aby nárůst cen nebyl skokový, je třeba, aby všechna opatření počítala s přechodným obdobím. Příkladem budiž využívání těžkých nákladních vozidel s pohony na LNG. Tato technologie existuje a stát už investoval i stovky milionů do plynových čerpacích stanic. V budoucnu pak počítáme s nástupem vodíku, možná elektřiny,” uvedl.

18. 04. 2021   Obce vyhánějí kamiony, nově přibyly i Držovice, MF Dnes

„Mezinárodní a dálková doprava má být opravdu na dálnici, a nemá sjíždět do obcí, to by se tam nedalo bydlet,“ tvrdí Felix a varuje před tím, aby se určitá oblast neuzavřela úplně a kamiony by pak lokalitu musely složitě objíždět. „Stalo se to nedávno u Prahy, kde je teď objížďka pro kamiony dlouhá přes padesát kilometrů,“ připomněl mluvčí Martin Felix.

14. 04. 2021   Vhodná ekologická řešení v dopravě již existují, Dopravní noviny

"Máme velice silné pochybnosti o reálnosti cílů, jako je například převedení 75% vnitrozemské nákladní přepravy, která se dnes v zemích EU realizuje na silniční síť, na železnici a vodní cesty. To je možná proveditelné v některých členských státech, ale naprosto nepředstavitelné v Česku a mnoha dalších státech."  Vyjádření Jana Medvedě k nově schválenému dokumentu Dopravní politika do roku 2027. 

10. 04. 2021   ČT1, Události v regionech, reportáž o zmírnění podmínek pro cesty do sousedního Bavorska a Saska:

"Zdá se, že informace nepropadla ke všem úředníkům. Zkusili jsme informovat i české Ministerstvo dopravy a následně německé ministerstvo dopravy, aby nám ověřili, co se děje. Ale bohužel i dneska ráno na některých přechodech někteří řidiči nám tvrdí, že po nich stále ty testy chtěli," uvádí Jan Medveď, vedoucí odb. legislativy a mezinárodních vztahů.

05.04.2021   80 % převozu zboží v Česku obstarává kamionová doprava, TV Nova - Televizní noviny

28. 03. 2021   Velká Británie chce na covid testovat řidiče kamionů z ciziny, kteří přijedou na déle než dva dny, IRozhlas.cz

24. 03. 2021   Fronty do Německa nejsou, dopravcům však vzrostla administrativa, EULOG.cz

18. 03. 2021   Zákaz zkoušek v autoškolách hrozí dopadem na celou dopravu, Jablonecký deník

„Doprava jako obor se dlouhodobě potýká s nedostatkem kvalifikované pracovní síly, prakticky stejně jako mnoho jiných oborů v ČR. Současná situace a pozastavené možnosti přípravy nových řidičů v autoškolách a školicích středicích tento stav navíc velmi rychle zhoršuje," říká Martin Felix.

19. 02. 2021   Ztráty dopravců závratně rostou, MF Dnes

„Přes naše profesní sdružení ČESMAD chceme dosáhnout toho, aby naši vládní činitelé se Spolkovou republikou Německo vyjednali zrušení povinnosti pravidelných testů pro řidiče silniční dopravy při všech vjezdech do Německa. Režim by pro ně měl být stejný jako před zpřísněním. Důvod? Po celou dobu pracovního výkonu se řidič pohybuje výhradně v kabině vozu. Na nakládkách a vykládkách platí od března loňského roku přísná hygienická opatření. Riziko nákazy je proto minimální,“ argumentuje Oldřich Grill.

19. 02. 2021   Řidiči už strávili v kolonách na hranicích dva roky, covid má 0,65 procenta, zdopravy.cz

Oslovené české dopravní firmy (354) uvedly, že jejich řidiči strávili od pondělí do středy v kolonách před přechody dohromady 17 500 hodin, to je 730 dní. „Při ztrátě 2 000 Kč na hodinu, když kamion nejede a řidič čeká ve vozidle, to představuje 35 milionů Kč. Kdyby se do této sumy započetly i české firmy, které se nezúčastnily ankety a zahraniční dopravci, byly by ztráty v řádu vyšších stovek milionů Kč,“ uvedl Česmad.

18. 02. 2021   Problémy na hraničních přechodech, rozhovor s Vojtěchem Hromířem, Studio ČT 24 (rozhovor začíná od 58:00 vysílací minuty)

18. 02. 2021   Na Rozvadově testují rampu na odstranění sněhu z kamionů, je jediná v Česku, 24zpravy.com

Martin Felix říká, že pro kamiony bude nezbytné komplexní řešení. „Globální oteplování to nevyřeší. Na druhou stranu je pravdou, že rampy k čištění jsou zapotřebí jen pár dnů v roce. Například v minulé zimě nebyly zapotřebí vůbec.“

09. 02. 2021   Kalamitu jsme zvládli na jedničku, chlubí se silničáři. Dopravci tak nadšení nejsou, cnn.iprima.cz

08. 02. 2021   Rychlá a trvalá oprava výtluků mikrovlnnou technologií futtec zkracuje dobu uzavírek a zvyšuje bezpečnost českých silnic; Crestcom.cz

„Klidná jízda, včasná reakce na výstražná znamení a dostatek prostoru na manévrování je mnohem efektivnější než několikahodinové stání v koloně v důsledku dopravní nehody," říká Martin Felix ze Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA.

04. 02. 2021   Poslanci chtějí vytlačit kamiony z okresek. Dopravci se staví na odpor; idnes.cz

„Silnice druhé třídy velice často nahrazují spojnice mezi kraji vinou nedostatečné sítě silnic první třídy nebo dálnic. V praxi by přijetí zákona postihlo domácí dopravce a jejich zákazníky, protože by znamenalo v mnoha případech další kilometry navíc,“ uvedl generální tajemník sdružení Vojtěch Hromíř.

01. 02. 2021    Provozovatelé autobusové dopravy sčítají ztráty; Dnoviny.cz

V loňském roce v důsledku opatření přijímaných s pandemií koronaviru výrazně klesly tržby dopravců zajišťujících veřejnou linkovou dopravu, avšak jejich náklady zůstaly stále vysoké. Odpadli i cestující, kteří využívali slevy pro děti a seniory, a finanční situace dopravců je špatná. Je proto namístě, aby získali pomoc z veřejných zdrojů, od toho zde tyto zdroje jsou. Uvedl to generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

cz

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se