20. 05. 2025 Nová inspekce bude kontrolovat přestávky kamionů. Jak, když nemají kde stát?, Ekonomický Deník
Počet parkovacích míst podél dálnic se podle mluvčího Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martina Felixe poslední dobou zvyšuje. Vzhledem k absenci jednoho až dvou tisíc parkovacích stání to ale zatím nestačí a „ještě nějaký rok stačit nebude". „ŘSD v posledních letech zvýšilo svou aktivitu a je třeba férově uznat, že to nemá snadné. Kromě financí především kvůli legislativě, která umožňuje nekonečné zdržování přípravy staveb. V tomto případě hlavně ze strany pseudoekologických organizací a přilehlých obcí, které výstavbu mnohdy iracionálně komplikují, přestože parkoviště vznikají na izolovaných místech za plotem,“ uvedl Felix.
19. 05. 2025 Mýto zase zdraží, plánuje ministerstvo. Masivně investujeme, vysvětluje Kupka, tnbiz
"Dopravci pracují s malou marží v jednotkách procent, tak každé procento hraje roli pro jejich hospodaření. Je třeba si uvědomit, že tohle je už třetí navýšení v poměrně krátké době," vzkázal generální tajemník Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř.
19. 05. 2025 Zdražení mýta v Česku zasáhne hlavně vnitrostátní dopravce, cesky.radio
"Každé zvýšení mýta je pro dopravce zvýšením nákladů, které musí promítnout do cen. A to není jednoduché," uvedl mluvčí Česmad Bohemia Martin Felix. Připomněl, že během poměrně krátké doby v Česku mýto zdražovalo dvakrát, a to dohromady zhruba o 20 procent. Dopravci proto navrhované zvýšení sazeb mýta podle Felixe logicky nevítají.
15. 05. 2025 Zdražovací paradox: vysvětlujeme, proč nafta padá dolů ale ceny zboží ne, Zpravy.aktualne.cz
"Hodně kontraktů se zákazníky má palivovou doložku, která zohledňuje vývoj ceny nafty. Zbytek nákladů ovšem tvoří další položky, zejména mzdy, které neklesají, ale znatelně rostou. Takže ty náklady v souhrnu nižší nejsou," popisuje Vojtěch Hromíř, výkonný ředitel sdružení autodopravců Česmad Bohemia.
14. 05. 2025 Víc míst pro kamiony. U dálnic přibude odpočívek, ty nevzhledné čeká zvelebení, idnes
Celá Evropa se potýká s nedostatkem bezpečných parkovišť pro kamiony. Řidiči to často řeší tak, že prostě zaparkují u benzinky nebo ještě hůř na sjezdu dálnice. Mohou si vybrat ze dvou blbých
řešení. Buď zaparkují špatně, nebo riskují pokutu za to, že nedodrželi povinnou přestávku,“ komentuje mluvčí ČESMAD Martin Felix.
13. 05. 2025 Podél dálnic zaparkuje víc kamionů, MF DNES
Před čtyřmi lety kamioňákům sloužilo tři tisíce míst k parkování, letos to budou už čtyři tisíce. Stále je to málo. Podle sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA by k ukojení poptávky musely vzniknout ještě další dva tisíce parkovacích míst.
12. 05. 2025 Recese vysílá varovné signály, největší propad je v Německu, říká šéf dopravce C. S. Cargo, E15
Dojde-li evropským firmám a domácnostem apetit k utrácení, flotila o tisíci kamionech české dopravní a logistické společnosti C. S. Cargo se o tom dozví mezi prvními. „Ten pok es je už teď poměrně rychlý. Největší propad vidíme u německého automotivu," říká generální ředitel skupiny Aleš Willert. V rozhovoru také popisuje, proč vychází nákup i provoz elektrických náklaďáků mnohonásobně dráž oproti dieselu nebo proč na trhu výrazně přibývá dopravců na prodej, hlavně polských.
29. 04. 2025 Prahu čeká dopravní peklo: Rekonstrukcí dálnic bude trpět i hromadná doprava, Tnbiz
V posledních dvou letech se takto pracovalo u Brna. "Dlouhé nekonečné kolony kamionů. Myslím, že něco podobného nás čeká i tady v Praze," řekl generální tajemník Sdružení dopravc ů ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř.
29. 04. 2025 Jedna kolona bude od západu Prahy, druhá od východu a uprostřed staveniště. ŘSD naplánovalo rozšíření Pražského okruhu, HospodářskéNoviny
„Bude to určitě krušné a obávám se, že ještě horší, než to bylo doteď u Brna,“ řekl HN tajemník Česmadu Vojtěch Hromíř. Naráží tím na 21 měsíců dlouhé rozšiřování dálnice D1 u Brna. Obzvlášť v roce 2024 se tam tvořily kolony dlouhé desítky kilometrů, kvůli kterým měli obrovské problémy hlavně řidiči nákladních aut. Někteří dokonce odmítali trasy přes Brno jezdit a tlačili na své zaměstnavatele, aby si takové zakázky raději nebrali, pokud měli práce dostatek. „Hlavně bude záležet na tom, jak konkrétně bude omezení vypadat, jak úzké ty pruhy nakonec budou. Zkušenosti od Brna ukazují, že délka kolon závisí na každém decimetru šířky pruhu,“ řekl Hromíř.
25. 04. 2025 D1 u Brna je bez omezení. ŘSD teď řeší, jak opravit další úseky s co nejmenšími kolonami, Economia
Aby se daly mosty opravovat a betonovat i v zimě, objednal si stát dokonce vyhřívané stany a další pomůcky. Cena úseku tím narostla z jedné miliardy o dalších 70 milionů korun. Pro spěch byl důvod: kolony často zabraly několik hodin, běžná délka se pohybovala kolem 15 kilometrů. „Ta situace byla už pro firmy tak nepříjemná, že plno řidičů tam prostě odmítalo jezdit a trávit tolik času v koloně,“ popsal vloni HN tajemník Česmadu Vojtěch Hromíř.
15. 04. 2025 Nafta pod 30 korun. Nízké ceny pohonných hmot by mohly vydržet i v létě, očekává šéf Tank Ono, E15
Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia upozorňuje, že jeho zákazníci – tedy nejrůznější společnosti, které poptávají nákladní přepravu – už tlačí na snižování cen. Tedy alespoň ti, kteří nemají ve smlouvách palivové doložky. Opačným směrem než palivo však posouvá ceny za dopravu zdražující mýtné. „Největší problémy v cenotvorbě způsobuje navýšení mýtného, které bylo u nás vloni zvýšeno dvakrát po menších částkách a v Německu o osmdesát procent. Toto navýšení často zákazníci odmítají akceptovat a dopravce tak tlačí do minusu,“ tvrdí mluvčí sdružení Martin Felix.
14. 04. 2025 Čekání na hranicích kvůli opatřením proti slintavce připravuje dopravce o peníze, ale chápou to, ČT24
Čekání na hranicích způsobuje podle mluvčího Česmadu Bohemia Martina Felixe dopravcům ztráty. „Hodina prostoje jednoho kamionu s řidičem se dá vyčíslit přibližně částkou dva tisíce korun,“ řekl. Dopravci podle něj chápou, že situace je vážná a přijetí veterinárních opatření je nutné, i když jeho přiměřenost neumí zhodnotit.
09. 04. 2025 Zavření odpočívek Zeleňák na D2. Kamiony zabírají prostor autům, Brněnský deník
„Tento problém jsme si částečně přinesli z minulosti, kdy nové dálniční úseky vznikaly bez patřičných parkovacích kapacit. Změna současného stavu je velmi obtížná, protože kromě klasických otázek nákladů je zde problém s výkupy pozemků, ekologickými aktivisty a především často s odporem obyvatel," sdělil už před časem mluvčí Česmad Bohemia Martin Felix.
09. 04. 2025 Celní války a OPEC táhnou naftu pod 30 korun za litr. Kdy mohou ceny začínat dvojkou a jaký to má dopad na dopravu, HospodářskéNoviny
„Situace je pro dopravce teď určitě příznivější. Ale ani jejich zákazníci nespí a budou mít tendenci tlačit ceny dopravy dolů,“ řekl HN tajemník svazu dopravců Česmad Vojtěch Hromíř. „V posledních letech navíc výrazně vzrostl podíl kontraktů, které v sobě mají palivový příplatek, který nízké ceny logicky deaktivují,“ dodal.
09. 04. 2025 Česmad: Dopravci v kolonách na hraničních přechodech čekají asi dvě hodiny, Elogistika.info
Nákladní vozidla čekají kvůli opatřením proti šíření slintavky v současné době na hraničních přechodech s Rakouskem a Slovenskem přibližně dvě hodiny. Kvůli dnešní nehodě u přechodu Lanžhot – Kúty to bylo ještě déle. Čekání na tomto vjezdu do ČR bylo delší i začátkem týdne, kdy přijíždělo více vozidel z Rumunska. Řidiči zde čekali až čtyři hodiny . ČTK to řekl generální tajemník sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř.
09. 04. 2025 Je podle vás dostačující, že se letos v ČR zprovozní 74 km nových dálnic a dalších 64 km se začne stavět?, Systémy logistiky
19. 03. 2025 Zákaz předjíždění kamionů se rozšíří na další desítky kilometrů dálnic, ČT24 web
18. 03. 2025 Nucený nákup bezemisních vozidel podle autodopravců ohrožuje svobodné podnikání, motormix
18. 03. 2025 Kamiony dostanou další červenou. V Česku se rozšíří zákazy pro „sloní závody“, tipcars
17. 03. 2025 Rozšíří se úseky dálnic, kde kamiony nesmí předjíždět. Dopravci to vidí jako starou salámovou metodu, autosalon.tv
Především dopravci považují rozšiřování úseků se zákazem předjíždění pomocí plechových dopravních značek za návrat do minulého století. „Ve 21. století bychom měli řídit dopravu pomocí infor mačních digitálních tabulí a stejně jako například v Německu přejít na dynamické řízení dopravy. Zatím jsme neviděli tvrdá data o zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu na místech s již zavedený m zákazem. A v neposlední řadě by se nemělo zapomínat, že dopravci platí na mýtném za dálnice okolo 15 miliard korun, zatímco se stát salámovou metodou snaží vytěsnit jejich vozidla do jedinéh o pruhu,“ upozorňuje mluvčí Sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
02. 03. 2025 Na české silnice míří emisní policie. Inspektoři dostali pravomoc zastavit auta, Tipcars
27. 02. 2025 Autodopravci varují před Euro 7: Nucený nákup bezemisních vozidel ohrožuje svobodné podnikání, transportminutes
22. 02. 2025 Zásadní prolomení principů podnikání. Dopravci se obávají povinnosti pořizovat bezemisní kamiony, Zdopravy
Cílem má být zvýšení poptávky po bezemisních vozidlech, která ale zatím mají zejména v těžké nákladní dopravě značné limity. Problémem je i jejich vysoká cena a ceny elektřiny pro kapacitní dobíjení. Vodíková technologie ještě k dispozici není. Prezident Sdružení Česmad Bohemia Josef Melzer k tomu říká: „Toto by bylo zásadní prolomení principů, na nichž stojí soukromé podnikání. Podnikatel je zodpovědný za ekonomiku firmy a za její udržitelnost. Rozhoduje o investicích a unijní nařízení mu nemůže diktovat, pro jakou technologii se má rozhodnout. To musí vyjít z tržních podmínek a jeho úvahy. Pokud by byly povinné nákupní kvóty stanoveny, způsobilo by to jen další nestabilitu na dopravním trhu a velmi pravděpodobně i zastarávání vozového parku, protože by dopravci investice do vozidel odkládali“.
22. 02. 2025 Řidiče kouřících aut čekají problémy, Českobudějovický deník
Častější kontroly zaměřené na technické stavy kamionů a vážení souprav neodsuzují ani zástupci českých dopravců. „Očekáváme, že Inspekce silniční dopravy přispěje k eliminaci nepoctivých dopravců, a to také ve zvýšené míře vzhledem k zahraničním subjektům, u kterých stále panují obavy, že dodržování předpisů na našich silnicích neberou tak vážně jako třeba v sousedním Německu či Rakousku. Věříme, že práce inspekce nebude o hledání nepodstatných malicherných pochybení, aby ji dopravci a řidiči vnímali jako šikanu, ale bude se profilovat jako korektní, profesionální a nutný dohled,“ řekl mluvčí sdružení automobilových dopravců ČESMAD Martin Felix.
04. 02. 2025 Propouštíme a dobrovolně šrotujeme vlaky. Nákladní dopravci doplácejí na Green Deal, někteří krachují, E15
Přestože Evropská unie dlouhodobě cílí na přesun zhruba třetiny nákladů ze silnice na ekologičtější železnici, v praxi se tak neděje. Železniční dopravci konstatují, že jim ubývá zakázek, které naopak přibývají dopravcům kamionovým, jak potvrzuje Martin Felix, mluvčí Sdružení automobilových dopravců. „Výhodou kamionů je, že nejsou svázány jízdními řády a neměnnými cestami, jsou dostupné kdekoliv a kdykoliv, dokážou se adaptovat na výrobní rytmus partnerů a zpravidla spojují místa nejkratší cestou. Železnice doplácí i na fakt, že masově vyráběné železné produkty jsou nahrazovány lehčími plasty, a na rozvoj internetového obchodu, ze kterého těží hlavně silniční dopravci,“ říká Felix.
30. 01. 2025 Rozhovor s Martinem Felixem na téma projevů agrese v provozu: CNN Prima NEWS - Právě dnes
15. 01. 2025 Nové páky na řidiče. Policisty letos na silnicích doplní další uniformy, SeznamZpravy
Sdružení nákladních dopravců Česmad Bohemia vítá především novou inspekci. „Pevně věříme, že opatření pomohou vyřešit bolesti trhu silniční dopravy. Inspekce bude mít pravomoci a experty, aby se zaměřila na dodržování pravidel i ze strany zahraničních dopravců,“ uvedl mluvčí Martin Felix.
07. 01. 2025 Výstavba silnic a dálnic v roce 2025, Martin Felix byl hostem pořadu Studio ČT24: záznam vysílání
07. 01. 2025 Vlakem na delší cesty. Poráží i autobus, MF DNES
02. 01. 2025 Mýto je dražší v důsledku poplatku za emise oxidu uhličitého, stát také zpoplatnil další úseky silnic, Dnoviny