Glosa - Předvolební apríl

18-6-IL2285-Česmad

2018_06

Vážení členové a přátelé Sdružení ČESMAD BOHEMIA,
začíná být opět patrné, že se nám blíží nějaké volby. Ono se ve skutečnosti neustále nějaké volby blíží, neboť každý rok máme minimálně jedny, ale spíš dvoje a letos dokonce troje, a kdyby se náhodou žádné řádné neblížily, jsou zde ještě volby předčasné, které hrozí vlastně pořád. V říjnu nás tedy čekají volby senátní a komunální a z tohoto důvodu se začínají opět intenzivně stavět dálnice. Samozřejmě virtuálně. A možná je to i dobře, protože kdyby se všechno uskutečnilo dle předvolebních slibů, bylo by v celé republice tolik dálnic, že by se Kapsch musel spojit s Czech Tollem, aby vůbec takový obří systém na výběr mýta zvládli nainstalovat. Země by byla navíc protkána hustou sítí vysokorychlostních železnic, které by se předháněly se splašenými kapslemi Muskova Hyperloopu a všechen ten dopravní rej bychom mohli v klidu pozorovat z parníku kolébajícího se na vlnách Zemanova kanálu Dunaj­‑Odra­‑Labe za 610 miliard korun.

Tyto fantaskní vize soudný volič již dávno nebere vážně, ale nyní se objevila jedna taková nová, která své předchůdkyně na plné čáře trumfuje především ve věci termínu konečné dostavby. Vzešla přímo z úst samotného premiéra (toho času v demisi) Andreje Babiše a slibuje následující: „Jsem člověk, který chce mít vše rychle. My tady vedeme nějakou debatu se šéfem Ředitelství silnic a dálnic o termínech, které se mně nelíbí. Řekl jsem panu ministrovi Danu Ťokovi, že musí pana (ředitele ŘSD Jana) Kroupu donutit k tomu, aby vše postavil do roku 2025.“ Zní to jemně řečeno opravdu nepravděpodobně, ale četl jsem to na iDnes.cz, a tam snad pana Babiše citují správně, když mu patří. Takže opravdu, světlé zítřky jsou na dohled, za sedm tučných let máme hotovo. Obzvláště neuvěřitelně to vypadá třeba u Pražského okruhu, jehož část ještě není ani v územním plánu, zajímavé jistě bude sledovat i výstavbu dálnice D3 do jižních Čech, jejíž nejvíce zapeklitá část ve Středočeském kraji se má začít stavět v roce 2024. Prostě sebou budou muset stavbaři hodit.

Samozřejmě je depresivní neustále poslouchat, že výstavbu brzdí špatné zákony, které umně využívá dobře organizovaná zelená armáda ekoteroristů, pročež ucelené dálniční sítě s obchvaty měst se nedočká nikdo, komu je dnes víc než třináct let. Ale zase po čtyřech letech zkušeností, kdy se to mělo prostě postavit, a je z toho pár ušmudlaných kilometrů dálnic, nějaký ten padlý most a několik dalších, kterým se s padáním asi pomůže, to moc přesvědčivě nezní. Dokonce to spíš zní, jako by si z nás někdo dělal legraci. Naštěstí mám smysl pro humor, a to jak pro humor absurdní, tak i humor černý, takže se mě v žádném případě nemůže dotknout, když si ze mne někdo trochu utahuje. Nebudu se hned urážet, když je jasné, že dotyčný to nemyslí vážně, ale jen tak mne škádlí. Jednoduchá rada tak v nastávajícím předvolebním období zní, být ostražitý jako 1. dubna na Apríla. To také všechny zprávy v novinách čteme s opatrností, abychom ze sebe neudělali šašky tím, že uvěříme zjevným nesmyslům a ještě je šíříme dál jako senzační novinky. Takže rok dokončení výstavby dálniční sítě 2025 nám jen lehce pošimrá bránici a vzpomeneme si na lednové vyjádření NKÚ, ve kterém se praví, že tempo výstavby dálnic se stále zpomaluje, vydání stavebního povolení v průměru trvá 13 let a Ministerstvo dopravy svůj plán vystavět dálniční síť do roku 2050 nestíhá.

 

cz

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se