Vystoupení v médiích

Zástupci Sdružení ČESMAD BOHEMIA vystoupili letos v následujících médiích:

07. 06. 2023   Vojtěch Hromíř byl hostem pořadu ČT24 - 90′ ČT24 (od 31:35 minuty vysílacího času), tématem diskuze bylo zvýšení cen pohonných hmot.

05. 06. 2023   Dočkáme se řidičů z třetích zemí? ČESMAD jednal s ministrem dopravy, busportal

Generální tajemník Sdružení Vojtěch Hromíř současnou situaci komentuje: „Doufám, že se nestaneme svědky toho, že úsporná opatření omezí servis státu tak důležitému oboru, jakým je silniční doprava. Ta jako významný vývozce služeb přináší do našeho rozpočtu miliardové částky, bohužel nedostatek řidičů je pro ni limitujícím faktorem. A právě zahraniční řidiči jsou nejdůležitějším zdrojem, který kvůli složité byrokracii lze ovšem využít pouze velmi omezeně.“ Dodává: „A ještě zmíním jednu věc. Problém nedostatku řidičů je i o podmínkách pro jejich práci. Nechápu, proč se někteří poslanci vymezují proti mírné úlevě pro české řidiče, kteří by podle návrhu v parlamentu mohli dojet na vykládku a domů v zákazu jízdy. Jde jen nanejvýš o menší stovky rozprostřené na celé dálniční síti. To se v provozu ani nepozná a řidiči mohou strávit víkend s rodinou. Tato společnost řidičům kamionů mnohé dluží, podívejme se jen na přeplněné odpočívky. I toto téma jsme s panem ministrem probrali.“

02. 06. 2023   Výjimky ze zákazu jízd pomohou řidičům kamionů, ostatním život nezkomplikují, elogistika

Vojtěch Hromíř uvádí na pravou míru: „Umožnit našim řidičům dojet v zákazu na místo vykládky a pak domů nebo do firmy bude pro ně velká úleva. Často se totiž stává, že v prázdninových měsících, kdy platí páteční a sobotní zákaz, nestihnou do cíle dojet, a musí tak trávit čas do sobotního odpoledne na přeplněných parkovištích místo doma s rodinou. Obavy ze zahlcení dálniční sítě kamiony jsou zcela liché. Výjimka se nebude týkat cizích tranzitujících kamionů, ty zde žádnou vykládku nemají ani jejich řidiči bydliště. Řádově půjde maximálně o stovky vozidel, navíc rozprostřených po celé dálniční síti. Ostatně ani ve zbylých deseti měsících, kdy u nás páteční a sobotní zákaz neplatí, nejsou v tyto doby dálnice přetíženy kamiony. Obavy ze zahuštění dopravy v neděli již vůbec nejsou na místě, neboť v neděli je drtivá většina továren a provozů uzavřena a žádná vykládka zde ani probíhat nemůže.

01. 06. 2023   CNN Prima NEWS - Zprávy, hostem vysílání pojednávajícího o zmírnění zákazů jízd pro nákladní dopravu byl Martin Felix.

19. 05. 2023   V Česku zoufale chybí profesionální šoféři. Dopravci vkládají naděje do cizinců, Brněnská drbna

Nedostatek řidičů se snaží Sdružení automobilových dopravců Česmad, pod který Institut silniční dopravy spadá, řešit podporou českých středních škol. Bicera uvedl, že podporují žáky technických oborů, aby si při studiu udělali řidičský průkaz skupiny C. „Doprava, ač důležitý obor, nemá žádný samostatný učební obor řidič. A o jeho vytvoření se ani neuvažuje. Důvodem, je, že absolventi by měli mít co možná největší uplatnitelnost na trhu práce, a úzce specializovaný učební obor do této koncepce nezapadá," dodal.

18. 05. 2023   Města o data z „hlídacích“ vah přetížených kamionů nestojí. Zahltily by je prý drobnými přestupky, Hospodářské noviny

„O správnosti naměřených hodnot a správně provedené kalibraci často panují pochyby a mnohá odvolání tak končí pro dopravce úspěšně,“ řekl mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

18. 05. 2023   Finanční zátěž firem životní prostředí nezlepší, dnoviny

„Peníze zaplacené za emisní povolenky v silniční dopravě by se měly beze zbytku vrátit do silniční dopravy. A upozorňujeme i na to, že se na trhu v EU potkávají místní dopravci s dopravci z třetích zemí, kteří by si vozili palivo bez zatížení povolenkami. I toto je potřeba mít na zřeteli, dodal mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia.

17. 05. 2023   Zvýšení spotřební daně z nafty opět sníží konkurenceschopnost českých dopravců, rozhovor s Vojtěchem Hromířem, dnoviny

„Ukončení nižší sazby ze spotřební daně z nafty o půl roku dříve, než stanoví zákon, opět sníží konkurenceschopnost českých dopravců.“ V rozhovoru pro Dopravní noviny to řekl generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

17. 05. 2023   Opravenou D1 ničí přetížené kamiony. Úřady se hádají, kdo za to může, seznamzpravy

Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia má k zařízení výtky. „Technologie vážení je sice přesná, ale při provozu desetitisíců aut denně trpí. V drtivé většině Evropy funguje vysokorychlostní váha jen jako předvýběr podezřelých aut. Řidiče poté zastaví kontrola a na mechanické váze ověří, jestli je přetížený. Policisté jej hned mohou pokutovat a při vysokém přetížení nechat náklad přeložit,“ řekl mluvčí sdružení Martin Felix.

08. 05. 2023   Dopravce straší návrat vyšší daně z nafty. Ministr věří, že i tak budou konkurenceschopní, CT24

„Dopravci mají vysoutěžené kontrakty, které budou realizovat až do konce roku. Pokud se teď v pololetí podmínky změní, tak buď ty kontrakty začnou být ztrátové, nebo je zákazníci budou chtít přesoutěžit,“ upozorňuje generální tajemník Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

05. 05. 2023   Návrat vyšší sazby spotřební daně snižuje konkurenceschopnost českých dopravců, Elogistika

Josef Melzer, prezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA k tomu říká: “Rozhodnutí vlády mě mrzí. Vážím si loňského opatření, kdy vláda daň snížila, chápu, že státní finance nejsou v dobrém stavu, ale takováto rychlá změna nás poškodí. Dopravci mají nasmlouvané zakázky dopředu a vysoutěžili je s vědomím, že daň bude do konce roku stálá. My se potýkáme o halíře a nafta je klíčovou položkou. Na trhu je navíc nyní převis dopravních kapacit a zhoršení podmínek nás sráží v soutěži s dopravci z jiných zemí. Předpokládám také, že část našeho tankování se opět přesune do zemí s příznivějšími cenami. Řešením by mohlo být i zavedení profesionální nafty, jak to mají například v Belgii, ve Španělsku, v Maďarsku a několika dalších zemích.“

04. 05. 2023   Nafta podraží, vláda zvýší spotřební daň o 1,50 koruny, MF Dnes

„Pro dopravce není nejdůležitější absolutní cena nafty, ale její porovnání s cenou, kterou mají k dispozici dopravci z ostatních států. A my jsme se přiblížili dokonce i k podmínkám nejsilnější flotily vozidel z Polska. Rozhodnutím vlády, které o půl roku zkracuje zákonem stanovené podmínky, o šance vyrovnaně soutěžit čeští dopravci přicházejí,“ uvedl prezident sdružení Česmad Bohemia Josef Melzer.

04. 05. 2023   Vláda chce zvýšit daň z nafty na původní hodnotu, Ournet

„Vrácení daně na vyšší úroveň by byl velký problém pro realizované zakázky a české dopravce by připravilo znovu o jejich konkurenceschopnost. Deficit rozpočtu nelze řešit jen škrty a zvyšováním daní, ale také podporou výkonu českých firem. A mezi nimi i dopravců, kteří vyvážejí náš export a jsou i sami exportéry dopravních služeb,“ řekl mluvčí sdružení Česmad Bohemia Martin Felix.

02. 05. 2023   Vláda chce předčasně zrušit daňovou úlevu na naftu. Dopravce to vytočilo, Denik

„Když se v Česku zvedne spotřební daň, minimálně část dopravců začne čerpat v cizině, a ve výsledku tak celkový příjem státní kasy bude nižší. Spotřební daň potom budou inkasovat i od českých dopravců státy s nižší cenou. Což může být i sousední Rakousko, kde cena bude po případném zvýšení v Česku srovnatelná. Díky nižší spotřební dani jsou naši dopravci i ve složité době konkurenceschopní a udrželi své kontrakty, kde počítají se současným nastavením daně. Nelze tedy hledět jen na cenu nafty na stojanech, která je teď nižší, ale hlavně na její srovnání s cenami v Polsku, na Slovensku nebo v Maďarsku,“ upozornil tajemník největšího sdružení dopravců v Česku ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

01. 05. 2023   Nafta by mohla přijít o výhodnou sazbu DPH dříve, ČT24 web - Ekonomika

Podle mluvčího Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia Martina Felixe se Česko snížením spotřební daně přiblížilo ke státům jako Polsko, Maďarsko nebo Slovensko. „Projevilo se to i na práci našich dopravců, že skutečně zakázky vzrostly. Teď zpátky, kdyby ta daň stoupla, tak velice rychle by to tyto země převzaly a jsou zde i velmi aktivní dopravci z Turecka, kteří si po cestě vezmou také levnější naftu.“

29. 04. 2023   Evropa se stane skanzenem. Ekologie zvítězila nad ekonomikou, kritizoval povolenky ekonom, Cnn.iprima

28. 04. 2023   Státy EU definitivně schválily reformu trhu s emisními povolenkam, Averia.news

27. 04. 2023   Nehodovost kamionů dlouhodobě klesá, bezpečnost se u dopravců stává standardem, dnoviny

Logistické a přepravní společnosti jsou neustále pod tlakem na zvyšování bezpečnosti provozu i snižování emisí. Proto přistupují k častější obměně vozového parku. „Někteří dopravci vozidla mění velmi často, po dvou, třech letech. Někteří jejich životnost využívají déle a vozidla si nechávají více jak tři roky,“ uvedl Martin Felix.

25. 04. 2023   Státy EU definitivně schválily reformu trhu s emisními povolenkami, investicniweb

Zavedení emisních povolenek na pohonné hmoty bude podle generálního tajemníka sdružení silničních dopravců Česmad Bohemia Vojtěcha Hromíře pro dopravce znamenat zdražení nafty o tři až šest korun na litr v závislosti na tom, jak se budou stanovovat ceny povolenek. To budou muset zaplatit objednatelé dopravy a nakonec spotřebitelé.

14. 04. 2023   Rozhorovor s Martinem Felixem na téma cen pohonných hmot ČT24 - 90′

24. 03. 2023   O dopadech normy Euro 7 na dopravce, Vojtěch Hromíř, CNN Prima news, vysílací čas 01:09:00 h.

20. 02. 2023   Bezemisní nákladní doprava v Česku? CNN Prima NEWS - Právě dnes

Hostem pořadu je Vojtěch Hromíř

16. 02. 2023   Sbohem, papíre. Zbavují se ho banky i obchody, na řadě jsou dopravci, denik

„Digitalizaci v České republice využívají jen jednotky dopravců. Vše je závislé na dohodě mezi dopravcem a přepravcem, kdy je mnohdy velmi těžké přemluvit velké hráče na zákaznickém trhu, aby implementovali elektronické nákladní listy,“ konstatoval Medveď.

16. 02. 2023   Brusel chce v roce 2030 čisté městské busy a zásadní omezení emisí náklaďáků, idnes

„Dálková nákladní a autobusová doprava zatím nemá za spalovací motor v současné době k dispozici adekvátní náhradu. Návrh nepočítá s využíváním uhlíkově neutrálních paliv, jejichž bilance při výrobě a použití je z hlediska produkce emisí CO₂ nulová,“ komentuje Martin Felix, mluvčí Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA

15. 02. 2023   Evropská komise přichází s kontroverzními návrhy pro provoz nákladních vozidel, systemylogistiky

Projednání návrhu v orgánech EU bude klíčové. Unie by neměla experimentovat se strategickým odvětvím, jako je silniční nákladní a autobusová doprava, které hrají zásadní roli v pohybu osob a zboží v Evropě.“ komentuje Vojtěch Hromíř, generální tajemník Sdružení Česmad Bohemia. „Prosazujeme povolení provozu delších nákladních souprav, kde místo tří kamionů mohou jet jen dva a provoz to nekomplikuje, naopak se sníží kongesce. Výrobci stále uvádějí na trh vozidla s úspornějšími spalovacími motory. Systematický trénink řidičů k úsporné jízdě by také přinesl několikaprocentní pokles spotřeby a emisí,“ dodává Vojtěch Hromíř.

15. 02. 2023   Česko a Rakousko zahájily několikadenní kontroly kamionů na hranicích, eurozpravy

Největší tuzemské sdružení silničních dopravců Česmad Bohemia podle mluvčího Martina Felixe není proti kontrolám. "Silniční balíček má sloužit férovým podmínkám, a vzhledem k tomu, že se nám v rámci jeho vyjednávání podařilo prosadit výrazné změkčení a zjednodušení tím, že vysílání se týká jen kabotáže a třetizemních přeprav, je namístě, aby se nová pravidla kontrolovala," řekl ČTK.

14. 02. 2023   Nové otázky pro autoškoly cílí na náklaďáky, řeší i problematiku přívěsů, idnes

„Věříme, že zkvalitnění samotné zkoušky pro získání řidičského oprávnění o témata, problémy a hrozby, která často vnímáme od našich členů i běžných řidičů pomůže zkvalitnit celý obor nákladní i osobní přepravy nad 3,5 tuny a obecně zlepšit bezpečnost provozu i mediální pohled na tento druh přepravy,“ zdůrazňuje za ČESMAD Bohemia Vladimír Kydlíček.

04. 01. 2023   Ministerstvo navrhlo nový bodový systém, hostem pořadu Události komentáře byl generální tajemník Vojtěch Hromíř, ČT24 - od 23:30 vysílací minuty

"Pro nás je velmi důležité to, aby byl systém nastaven tak, že nebude zbytečně diskvalifikovat profesionální řidiče z jejich povolání. Aby systém nepostihoval profesionální řidiče odebráním řidičského průkazu třeba za administrativní chybu, když to tak nazvu. Například zadržení řidičského průkazu na 6-12 měsíců v případě, že vozidlo nemá registrační značku."

cz

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se