Vystoupení v médiích 2024

Zástupci Sdružení ČESMAD BOHEMIA vystoupili letos v následujících médiích:

27. 02. 2024   Miliarda na dobíjecí huby pro elektronáklaďáky. Nákup vozů však Česko firmám nezadotuj, Zdopravy

Podle generálního tajemníka Česmadu Vojtěcha Hromíře je důležité hledat k elektromobilitě cestu. „Nelíbí se nám, že železnice je proponována jako jediná cesta k dekarbonizaci, silniční doprava přitom představuje 80 procent přepravy ,“ uvedl Hromíř s tím, že přesun dopravy na koleje se ani po letech tohoto úsilí nekoná.

217. 02. 2024   Hrozí kolaps veřejné dopravy? Řidiči autobusů jsou do důchodu a mladí nejsou, Tipcars

V současné době chybí v České republice pět tisíc profesionálních řidičů. A jak upozornil ředitel Institutu silniční dopravy Česmad Bohemia Tomáš Bicera, v příštích deseti letech bude tento problém ještě větší. "Řidiči budou ve velkém odcházet do penze. Není, kdo by je nahradil. Řidičů profesionálů do 25 let jsou z celé skupiny tři procenta,“ řekl Tomáš Bicera.

27. 02. 2024   Česko i okolní státy zvyšují mýtné, Stavebniserver

„Není v silách žádného silničního dopravce pokrýt ani zčásti zdražení mýta z vnitřních zdrojů, když se marže v tomto oboru pohybují v řádu několika jednotek procent. Zdražení služeb silniční dopravy je nevyhnutelné a lze očekávat, že jej pocítí nejen importéři, ale celá naše exportně zaměřená ekonomika,“ varuje generální tajemník sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř.

26. 02. 2024   Zemědělci na západě ničí náklad řidičům z Česka. Hodina blokády je stojí 100 eur, Echo24

23. 2. 2024   V Česku chybí 20 tisíc řidičů kamionů. Zájem o práci má zvýšit výstavba odpočívadel i podpora škol, IRozhlas

Nedostatek řidičů je podle ředitele Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáše Bicery dlouhodobý problém. „Dříve chodívali dělat řidiče například bývalí vojáci. Ani střední odborné školy nedostatek řidičů nepokryjí. Více řidičů tedy odchází do důchodu, než se hlásí. A nedostatek prohlubuje i větší poptávka po řidičích ze strany logistických společností.

21. 02. 2024   CNN Prima News, pořad Právě dnes, tématem rozhovoru s Vojtěchem Hromířem byly plánované protesty zemědělců na hraničních přechodech.

21. 02. 2024   Dopravní policisté se častěji zaměřují na kontrolypředjíždění kamionů na dálnici D8, Rozhlas

Podle Martina Felixe z ČESMAD BOHEMIA je ale situace podobná, jako kdybychom osobním autem jeli za někým pomalejším třeba z Prahy až do Brna. „Kamion, který jede třeba o 10 kilometrů rychleji a zpomalí na úroveň toho pomalu jedoucího, se už nikdy do toho kopce nerozjede – stojí ho to výraznou časovou ztrátu a i výrazně víc paliva,“ vysvě tluje Felix. Podle Martina Felixe by se měla situace v ideálním případě řešit proměnnými dopravními značkami. 

21. 02. 2024   Předjíždí kamiony v zákazech na D1 a D2? Reportéři testovali dodržování pravidel, Tipcars

Zákazy předjíždění pro kamiony řeší problém přetížených silnic na úkor jedné skupiny řidičů. „Nemohou předjíždět ani ve chvíli, kdy je na dálnici volno, před nimi jede pomalé vozidlo a nikoho by předjetím neomezili. Tím se omezuje snaha o maximální plynulost dopravy. A také prodlužují dojezdové doby," podotkl Hromíř. Navíc je někdy problém rozeznat, kdy jde o předjetí a kdy o objetí stojící překážky.

20. 02. 2024   Čeká nás další zdražení? praktickalogistika

20. 02. 2024   Zvýšení mýtného bezprostředně ovlivní ceny dopravy, Dlprofi

18. 02. 2024   Osmnáctiletí autobusáci neprošli. Hrozí kolaps dopravy, Novojičínský deník

V příštích deseti letech tak budeme mít problém. Řidiči budou ve velkém odcházet do penze. Není, kdo by je nahradil. Řidičů profesionálů do 25 let jsou z celé skupiny tři procenta,“ upozornil ředitel Institutu silniční dopravy Česmad Bohemia Tomáš Bicera.

17. 02. 2024   Sdružení kritizuje zákaz předjíždění pro kamiony, Auto

Sdružení dopravců ČESMAD je k zákazu předjíždějících nákladních aut o něco smířlivější. Nicméně ani oni nepodporují plošný zákaz. "Zatím jsme bohužel neviděli žádné analýzy, jestli to skutečně pomohlo bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Nicméně uznáváme, že v některých případech je to namístě a je to lepší než plošný zákaz. Ovšem tak, jak je to v současné době pre zentováno, že se bude pokračovat v dalším rozšiřování, s plošným zákazem rozhodně nemůžeme souhlasit," shrnul mluvčí ČESMADu Martin Felix.

17. 02. 2024   . Silniční doprava nevyhnutelně zdraží, řada dopravců to neustojí. Česko i okolní státy zvyšují mýtné, Logistika

... na dopravce se však chystá ještě další komplikace. Evropský parlament totiž navrhuje, aby velcí silniční dopravci museli mít určitý podíl těžkých motorových vozidel s nulovými emisemi. „Je popřením soukromého podnikání, aby úředníci a politici nařizovali části dopravců nakupovat vozidla, která nejsou vhodná pro dálkovou dopravu a jsou zatím dvakrát až třikrát dražší než klasická dieselová,“ říká generální tajemník sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř. A zároveň vyzývá členské státy Evropské unie, aby návrh Evropského parlamentu důrazně odmítly.

16. 02. 2024   Zvýšení mýtného bezprostředně ovlivní ceny dopravy, Transport-logistika

Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř situaci komentuje slovy: „Vláda zvyšuje mýtné na základě implementace evropské směrnice, jejímž cílem je zpoplatnit emise CO2 v silniční dopravě, tedy zdražit dopravu klasickými dieselovými vozidly, a motivovat tak zákazníky k využívání služeb lokálně bezemisních vozidel, u nichž se přirážka neuplatňuje. Ta v omezené míře v podobě elektrických bateriových vozidel naši dopravci svým zákazníkům nabídnout sice již mohou, ovšem vzhledem k jejich trojnásobně vyšší pořizovací ceně, kratšímu dojezdu a omezené dobíjecí infrastruktuře zatím ani náhodou nemohou plně nahradit vozidla se spalovacími motory, jestli vůbec někdy. Proto je nutné od 1. března počítat s plošným zdražením služeb silniční dopravy. Dopravci musí navýšení promítnout do cen od prvního dne platnosti nových sazeb.

16. 02. 2024   Kamiony z Ukrajiny vadí víc, Lidové noviny

Čeští dopravci nejsou se současnou situací spokojeni a chtějí, aby se režim pro ukrajinské kamiony omezil. „Pochopitelně platí, že ukrajinští dopravci jsou podnikatelé jako my a té situace využili. Není to ale tak, že by vyváželi jen své produkty například ze zemědělství, kvůli kterým se to také dělalo,“ řekl LN Vojtěch Hromíř, generální sekretář sdružení českých autodopravců ČESMAD. „Posílili vozové parky a kapacity vrhli ve větší míře na zdejší trh. Začali významně ohrožovat dopravce v zemích, jako je Polsko, Maďarsko, Slovensko.“ Podle Hromíře část z nich sice využije české území jen k tranzitu, ale značný podíl jejich přeprav končí i u nás. „Tím odebírají práci českým dopravcům,“ tvrdí.

15. 02. 2024   Vláda schválila sazby mýtného od března. Podle Česmad Bohemia to povede k navýšení cen dopravy, Ekonomickydenik

15. 02. 2024   Sazby mýtného budou platit jen tři týdny. Vláda je musela změnit, Zaplzni

Dopravci v souvislosti s novými sazbami mýtného varují před zdražením. Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř situaci komentuje slovy: „Vláda zvyšuje mýtné na z ákladě implementace evropské směrnice, jejímž cílem je zpoplatnit emise CO2 v silniční dopravě, tedy zdražit dopravu klasickými dieselovými vozidly, a motivovat tak zákazníky k využívání služ eb lokálně bezemisních vozidel, u nichž se přirážka neuplatňuje. Ta v omezené míře v podobě elektrických bateriových vozidel naši dopravci svým zákazníkům nabídnout sice již mohou, ovšem vzhledem k jejich trojnásobně vyšší pořizovací ceně, kratšímu dojezdu a omezené dobíjecí infrastruktuře zatím ani náhodou nemohou plně nahradit vozidla se spalovacími motory, jestli vůbec někdy. Proto je nutné od 1. března počítat s plošným zdražením služeb silniční dopravy. Dopravci musí navýšení promítnout do cen od prvního dne platnosti nových sazeb.

14. 02. 2024   Členské státy EU schválily zpřísnění emisních předpisů pro nákladní vozy. Nerealistické, říká Česmad, Ekonomickydenik

Zatímco však německé sdružení automobilového průmyslu VDA schválení nových pravidel přivítalo, protože podle něho „Stanovuje to jasný časový harmonogram pro rychlejší realizaci bezemisních řešení na evropském trhu, české Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia snížení emisí v nákladní dopravě o 45 % do roku 2030 považuje za zcela nerealistický plán.

Jeho dosažení je možné pouze nasazením lokálně bezemisních vozidel, tedy bateriových, protože vodíková zatím nejsou k dispozici a plnící infrastruktura pro ně fakticky neexistuje. Ani elektrická v ozidla, která jsou zhruba 3x dražší než dieselová zatím nejsou k dispozici v předpokládaném množství, ujedou maximálně 300 km na jedno nabití a vysokovýkonné nabíjení na hlavních trasách také neexistuje,“ uvedl Felix. Na jejich nákup nemají ale podle něho evropští dopravci finance, jak uvedl pro Ekonomickýdeník, protože by museli nakoupit 400 tisíc bateriových vozidel a zákazníci nejsou ochotni násobně vyšší ceny platit. Uskutečnění podobného plánu tak podle názoru Česmad Bohemia zásadně ohrožuje fungování evrpského hospodářství.

13. 02. 2024   Za malý náklad si připlatíte, vzkazuje ČD Cargo firmám, Economia

Železnice je obecně nejméně konkurenceschopná na kratší vzdálenosti, jednovagonové přepravy dlouhé kolem sta kilometrů vycházejí zákazníky zhruba dvojnásobně dráž než po silnici. Ale silniční dopravci nepohrdnou ani mnohem delšími přepravami. „Myslím, že to kamionová doprava v těchto objemech absorbuje bez větších problémů,“ řekl HN tajemník sdružení dopravců Česmad Vojtěch Hromíř.

12. 02. 2024   Dálnice D2 a D1: reportéři testovali, jak řidiči kamionů u Brna dodržují zákazy, brnensky.denik

Podle tajemníka sdružení dopravců podnikajících v nákladní a osobní dopravě Česmad Vojtěcha Hromíře ale zákazy předjíždění pro kamiony řeší problém přetížených silnic na úkor jedné skupiny řidičů. „Nemohou předjíždět ani ve chvíli, kdy je na dálnici volno, před nimi jede pomalé vozidlo a nikoho by předjetím neomezili. Tím se omezuje snaha o maximální plynulost dopravy. A také prodlu žují dojezdové doby," podotknul Hromíř.

06. 02. 2024   Vláda ve středu projedná novou podobu mýtných sazeb, ceskenoviny

Autobusy poháněné elektřinou nebo vodíkem budou spadat do nejvyšší bezemisní třídy. Ostatní autobusy jsou podle dřívějšího vyjádření Jemelky zařaditelné do nejnižší emisní třídy, pro kterou plat í nejvyšší sazba poplatků, ale dostanou výjimku, protože zajišťují pro stát žádoucí hromadnou dopravu osob. "V kategorii autobus vede k navýšení mýtných sazeb o pět procent," uvedl generální taj emník Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř.

06. 02. 2024   Zákaz předjíždění kamionů se rozšíří na téměř celou D1. Ve hře jsou i další dálnice, Economia

Rozumíme tomu na úsecích, kde je opravdu hustá doprava. Na dálnici D1 bychom ale rádi nejdřív viděli vyhodnocení stávajících značek přes Vysočinu a jejich případnou korekci,“ řekl tajemník Česmadu Vojtěch Hromíř.

Sdružení je podle něj připravené zákazy akceptovat, pokud budou dobře mířené a co nejvíc omezené. Ideální by podle dopravců bylo dynamické řízení, tedy proměnlivé značky, které předjíždění zakážou, jen když bude opravdu hustá doprava. „My jsme proti plošnému zákazu předjíždění, nemáme třípruhové dálnice. A zkuste si jet delší dobu za nějakým pomalejším autem, rupnou vám nervy. A to platí i pro řidiče kamionů.“

24. 01. 2024   Zásadně odmítáme povinný nákup bezemisních nákladních vozidel, existují jiná řešení, zdůraznil Česmad Bohemia, Ekonomickydenik

K dosažení dekarbonizac e silniční dopravy je spíše nutné intenzivně působit v několika oblastech, uvedl pro Ekonomický deník za Česmad Bohemia Martin Felix. Jde například o efektivnější logistiku nebo intenzivně zavádět nízkouhlíková a bezuhlíková paliva. „Jedná se především o nahrazení současných 17metrových souprav tahače s návěsem 25metrový mi soupravami. Dvě taková prodloužená nákladní vozidla totiž přepraví stejný náklad jako tři vozidla standardní při zachování stejné maximální hmotnosti,” uvedl pro Ekonomický deník (ED) za Čes mad Bohemia Felix.

Dále Česmad Bohemia zmínil také to, že je potřeba zvýšit využívání hromadné osobní dopravy autobusy a autokary. K nahrazení 500 milionů automobilů by bylo zapotřebí pouhých 17 milionů autobusů.

23. 01. 2024   Městu utíkají peníze za přetížené kamiony, MF Dnes

Systém vysokorychlostního vážení principiálně neřeší poškozování komunikace, protože nijak neomezuje provoz přetíženého vozidla,“ uvedl před časem mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix. Upozornil i na případy chybných výsledků měření.

22. 01. 2024   Stát pošle miliardy do rozvoje dobíjecí infrastruktury pro elektromobily. Výstavbu urychlí i zákon, Ekonomickydenik

Například sdružení Česmad Bohemia je ale k rychlosti výstavby dobíjecí sítě v Česku skeptické. Mluvčí sdružení Martin Felix také upozornil na to, že zatím nemáme žádné veřejné dobíjecí stanice pro kamiony. „Běžné stanice nákladní automobily nemohou použít, protože se tam nevejdou a potřebují daleko vyšší nabíjecí výkon. Upřímně řečeno, vzhledem k neschopnosti našeho státu dobudovat za třicet let třeba Pražský okruh nebo dálniční spojení se všemi okolními státy mě splnění tohoto úkolu přijde poněkud problematické,“ sdělil už dříve Ekonomickému deníku mluvčí sdružení Martin Felix.

20. 01. 2024   Česmad nesouhlasí s povinným nákupem bezemisních nákladních vozidel, elogistika 

Silniční dopravci mají marže v řádu jednotek procent. Je popřením soukromého podnikání, aby úředníci a politici nařizovali části dopravců nakupovat vozidla, která nejsou vhodná pro dálkovou do pravu a jsou zatím dvakrát až třikrát dražší než klasická dieselová,“ uvedl generální tajemník Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř. Podle něj návrh připomíná centrálně řízené hospodářství. Pro návrh podle Hromíře hlasovali i někteří čeští europoslanci.

19. 01. 2024   Húthíové útočí. Škrtí Česku dovoz i vývoz, seznamzpravy

Zaznamenali jsme, že některé automobilky v Evropě přerušují výrobu, a to se samozřejmě dotýká i našich dopravců, kteří je zásobují komponenty z Česka. Obecně mezi dopravci také panují oba vy, že opět zavládne nedostatek nebo zpoždění dodávek některých mimoevropských součástek a bude narušena pravidelná dodávka dopravní techniky, případně to přinese její další zdražení,“ sdělil redakci tiskový mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

19. 01. 2024   Bezpečnost v nákladní dopravě vs. cyklisté, radio Čas

Hosty vysílání pořadu Dobré ráno, Moravo!☕️byly Eva Šindelářová a Šárka Jakoubková ze Sdružení: záznam pořadu

11. 01. 2024   Se zemědělci se sejde Scholz, vlaků jezdí sotva pětina, Svethospodarstvi

10. 01. 2024   Řidiči narazili na německé mýto. Pomůže vlak? Lidové noviny

Martin Felix: „Je to zkrátka další daň, kterou pro státy vybírají dopravci. Ve finále tuto daň zaplatí ten, kdo nakoupí něco, co se svezlo po dálnici. Což je prakticky všechno,“ sdělil LN. Čekají se bankroty Podle něj vlastně ani jiná cesta, jak zvýšení nepřenést na koncového zákazníka, neexistuje. Německo prý nelze objet, s těžkými nákladními vozy není možné jezdit po okreskách. A žádná ze spedičních společností nemá takové marže, aby navýšení mohla pokrýt ze svých vnitřní ch rezerv. „Ze začátku z toho byli někteří zákazníci překvapení, nečekali to. Ale myslím, že velice rychle pochopí, že to jinak udělat nejde,“ podotkl Felix.

02. 01. 2024   Průmysl brojí proti novým sazbám mýtného. Pro nákladní dopravu jsou likvidační, tvrdí hospodářská komora, : Ekonomickydenik

Proti dopadům zdražování mýtného pro nákladní dopravu se už dříve ozvali také zástupci samotných dopravců. „Dopravce musí vyšší mýto jednoznačně přenést na zákazníka, ve své marži ho neutáhne. Každá přeprava tak bude dražší. Například jen za německý úsek při cestě do Hamburku to bude o 2000 Kč více, za tranzit do Francie přes Německo si připlatí přes 60 eur (asi 1500 Kč) a obdobně se do cen promítne vyšší mýtné ve všech zemích,“ citovala agentura ČTK už na podzim generálního tajemníka Česmad Bohemia Vojtěcha Hromíře.

cz

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se